Nekromanti Subsurian RPG

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Hei!

I forumet for sci-fi rollespill er jeg nå i gang med å poste (og skape) et rollespill på engelsk: Subsurian RPG.

Spillet er ment å kunne spilles av hvem som helst, på engelsk, og bygger på noen metodiske ideer som kan være interessante å diskutere/teste. Spillet er ikke testet ut og heller ikke ferdiglagd. Det lages etterhvert som jeg poster det, som en slags "skap et rollespill"-lek for meg.

Jeg blir glad om spillskapere her tar en tur innom sci-fi forumet, leser gjennom Subsurian-postingene (3 postinger til nå), og gir noen kommentarer. Jeg kommer til å poste Subsurian-stoff 1-2 ganger hver uke i tiden fremover.

Tomas :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag har kikat på det i förbifarten, och min spontana reflektion var att miljön verkar fungera bättre för något satiriskt science fiction-drama än som rollspelsmiljö. Annars är det än så länge för lite för att jag skulle vilja uttala mig, men min spontana reaktion är att det inte verkar vara min kakbit.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Krille skriver:
min spontana reflektion var att miljön verkar fungera bättre för något satiriskt science fiction-drama än som rollspelsmiljö.

Hvorfor?

:gremconfused:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
En bra rollspelsmiljö är inte bara fräsch och annorlunda, den är också förberedd med krokar som man kan hänga upp storys på. Det är på den punkten som jag tyckte att Subsurian brister. Det fanns inte mycket konflikter eller personligheter att bygga intressanta stårysar kring. Däremot nämndes en hel massa rätt tillskruvade fenomen som man kunde bygga satir kring. Av den anledningen så tyckte jag att det kändes mer som en miljö att bygga satirisk SF kring än som en miljö att rollspela i.

Men egentligen är det för tidigt att uttala sig om det.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Skjønner hva Krille mener, og jeg er selvsagt helt enig med ham i dette: det er for tidlig å si dette enda.

:gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Det jag skulle vilja se är lite mer beskrivningar om vad som händer i världen. Du beskriver tillstånd, inte skeenden (förutom historia). Hur världen ser ut, inte vad som händer i den.

Men som sagt, det kommer mer. Jag antar att du planerar att utveckla din värld allt eftersom.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Troberg skriver:
Du beskriver tillstånd, inte skeenden (förutom historia).

Jepp! Jeg gir først en beskrivelse av verden, med elementer som jeg mener spillerne må kjenne til. Jeg vil gi noen flere slike elementer, og de vil avdekke noen flere motsetninger i samfunnet/verden.

Senere vil jeg si litt om rollene, hvordan de skapes og brukes.

Til sist vil jeg si noe om forskjellige scenarier som kan spilles i denne verdenen, og muligens invitere til en idédugnad for scenarier.

Time is the biggest show on earth!
 
Top