Nekromanti SubDVD lägger ner om 5 dagar

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
SubDVD, David Bagares gata 24, säljer ut med 50-70% på film, de lägger ner både butiken och web-butiken. Sorgligt, men Njuta Film fortsätter att ge ut film, iallafal...
Bara ett tips för den som gillar film.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Oundvikligt, när streaming börjar bli såpass bra som det ändå är finns det ju ingen mening med att köpa film på fysiskt lagringsmedia. Är ju synd att en kufbutik får stänga ned (sådana gillar man ju på ren princip!), men varje gång jag gått förbi där tänker jag bara att "Vad ska jag med film på skiva till?"
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Jag har börjat köpa mer DVD nu än någonsin, gillar inte Netflix längre - de har ingen bra skräck och det är massa filmer jag saknar där. Att någon kan sno filmerna från en är också trist, typ Conan barbarens tillgänglighet som verkar vara i ständig flux - ibland är den på Netflix ibland inte.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eksem;n148419 said:
Oundvikligt, när streaming börjar bli såpass bra som det ändå är finns det ju ingen mening med att köpa film på fysiskt lagringsmedia. Är ju synd att en kufbutik får stänga ned (sådana gillar man ju på ren princip!), men varje gång jag gått förbi där tänker jag bara att "Vad ska jag med film på skiva till?"
SubDVD har så underliga filmer att de kan vara svåra att få tag på som stream. Jag säger "svåra", för inget är omöjligt på nätet. :)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det är klart att typ Netflix inte riktigt mättar kufbehovet (de har ju en helt annan profil), men man ser ju vars världen är på väg. Man kommer ju antagligen se fler nischade streamingtjänster i framtiden som täcker upp på de lite mer udda grejjerna. Det är dock helt klart sant att det ofta är enklare att streama en del av de smalare grejjerna olagligt än lagligt fortfarande, och i det glappet förstår jag att folk som gillar mer ovanliga grejjer köper DVD. Men de flesta gör det inte, och allt färre gör det (annars skulle ju SubDVD vara en väldigt framgångsrik verksamhet).
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag gick över från kartonger med VHS till dito med DVD. Och jag har samma problem: jag kan inte motivera samlandet med att jag ser om filmerna jag har (och uppskattar), sanningen är att jag borde kunna skära ned samlingen till 50-60 DVD dvs. 'dom där' filmerna (Dollat-trilogin, Star Wars, Picassos äventyr m.fl.). Samlarmissbruk?
Jo, det blev en hyggligt stor hög med nya DVD från mitt besök där idag.
 
Top