Nekromanti Styrelsemöte 150220

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ordinarie styrelsemöte 150220

Mötet inleddes 2015-02-20

Kallade deltagare:

Magnus Seter
Cissi
Rymdhamster
Möller
solvebring
Radioaktiv

Dagordning:

1. Mötets öppnande
2. Mötets behörighet
3. Val av mötesordförande och sekreterare
4. Beslut om förslag på nedläggande av förening
5. Övriga frågor.
6. Mötets avslutande.


/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 1: Mötets öppnande.

Mötesordföranden förklarar mötet härmed öppnat.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 2: Mötets behörighet

Mötet ska anses vara behörigt om tre styrelsemedlemmar postar i tråden.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 3: Val av mötesordförande och sekreterare

Förslag till mötesordförande: Magnus Seter
Förslag till sekreterare: Rymdhamster

Kan dessa förslag godkännas?

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
4. Beslut om förslag på nedläggande av förening

Föreningens administration fungerar inte. Vi är för oengagerade, och har svårt att få ett driv i arbetet. Magnus hoppades att han skulle kunna hantera detta under året, och därför ställde han upp som ordförande. Men det har inte funkat.

Så det ligger ett förslag om att föreningen ska läggas ner.

Ordet är fritt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Då använder jag mitt 666 inlägg till att säga att jag är för att vi lägger fram frågan om föreningens nedläggande på årsmötet. Folk behöver inse att det är dags att dra sitt strå om de vill ha kvar den.

Dessutom röstar jag ja i punkt 3.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Magnus Seter;n71087 said:
Punkt 3: Val av mötesordförande och sekreterare

Förslag till mötesordförande: Magnus Seter
Förslag till sekreterare: Rymdhamster

Kan dessa förslag godkännas?

/Magnus

Ja till ovanstående. Ska fundera lite på punkt fyra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det jag tycket är bra att kommq ihåg är att det räcker med att fem pers säger nej till nedläggningen på mötet. Det krävs inte majoritetsbeslut. Om det inte ens finns fem pers som vill ha kvar den tycker jag nedläggning är en självklarhet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Valberedningens jobb, hur funkar det med det? De ska väl inte behöva föreslå någon ny styrelse om vi bestämmer oss för att lägga det här förslaget?

/M
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag skulle säga jo. Om föreningen inte läggs ner, vilket jag ser som en väldigt stor "risk" så måste en ny styrelse tas fram. Vill du verkligen behöva ha ett årsmöte för att diskutera nedläggning och sen ett till strax efter för att välja en ny styrelse? Är det inte lika bra att göra det här jobbet på en gång, så vi kan dra av alltihopa på ett och samma årsmöte sen?

För många är det nog dessutom väldigt intressant att veta i fall det finns en möjlig styrelse att välja eller inte innan de beslutar att lägga ner föreningen. Eventuellt är det kanske till och med så att det SKA väljas en ny styrelse oavsett, och om föreningen läggs ned blir det den styrelsens uppdrag att sköta nedläggningen. Men det är också möjligt att vid en nedläggning så lägger man även motionen att sittande styrelse skall sköta det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Magnus Seter;n71087 said:
Punkt 3: Val av mötesordförande och sekreterare

Förslag till mötesordförande: Magnus Seter
Förslag till sekreterare: Rymdhamster

Kan dessa förslag godkännas?

/Magnus
Bifalles!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Magnus Seter;n71088 said:
4. Beslut om förslag på nedläggande av förening

Föreningens administration fungerar inte. Vi är för oengagerade, och har svårt att få ett driv i arbetet. Magnus hoppades att han skulle kunna hantera detta under året, och därför ställde han upp som ordförande. Men det har inte funkat.

Så det ligger ett förslag om att föreningen ska läggas ner.

Ordet är fritt.
Föreningen har ända sedan den startades drivits av ett fåtal eldsjälar som dragit hela lasset. Det är inte rätt, åtminstone inte i en såpass stor förening med de geografiska hindren vi lider när vi alla är så spridda. Och så länge det ser ut så finns det ingen mening med att dra ut på det. Vi har ju en längre tid hoppats på att vinden skulle vända men det har den inte gjort. Förövrigt skapades föreningen främst för att skapa oss en närmare relation till Sverok när vi gjorde oss beroende av dem gällande hosting och delar av driften. Idag är vi på den fronten helt oberoende av Sverok och har därför ingen explicit nytta av att agera genom föreningen. Det enda ännu aktiva som delvis varit förankrat i föreningen är Rollspelsdraken och den kan skötas ideellt av en utsedd arbetsgrupp på Rollspel.nu. Och ja, även Rollspel.nu, genom sina användare, kan lika gott som föreningen genom sina medlemmar, finansiera Rollspelsdraken. Samma möjligheter finns med indierummet – Rollspel.nu kan utan förening stödja de användare som i forumets namn önskar konventa med ett "officiellt" indierum. Så har det ju typ ändå fungerat hittills. Trots allt är vår community här såpass stark och självdriven i sig att den nästan agerar som en inofficiell förening. Att dras med en massa extra arbete för så lite är bara onödigt arbete.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag röstar för att föreslå nedläggning.

Rymdhamster har lagt sin röst för det också.

Hur lägger ni era röster?

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Då har vi tre röster för och en osäker.

Jag avvaktar en stund till för att se om vi får in fler röster.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
ÄNDRAD 2015-02-21 15:43

Verksamhetsberättelse för Föreningen WRNU


2014 har varit ett år då föreningens medlemmar genomfört ett antal olika aktiviteter. Dessa har gjorts i stort sett i egen regi av enskilda medlemmar, och visar på att rollspel.nu gradvis utvecklats från att vara ett forum för diskussion om rollspel till att vara en samling rollspelare som arrangerar aktiviteter tillsammans.

På forumet
www.rollspel.nu, föreningens bas, har rollspelsdiskussionen fortsatt, även om en hel del fokus detta år varit på den nya plattformen och begränsningarna med denna.

På forumet
har också spelats varulvsspel och forumsspel, en tradition med en hängiven spelarskara av såväl föreningsmedlemmar som andra.

Under 2014 har Föreningen WRNU delat ut priset Rollspelsdraken, "för utomordentliga dåd som utvecklat och främjat den svenska rollspelshobbyn." Priset delades ut på GothCon, till Anders Gillbring och Tove Gillbring. Under hösten 2014 har juryn arbetat med att bestämma 2015 års vinnare, som kommer att medddelas på GothCon detta år.


På GothCon 2014 hölls också Indierummet öppet, det klassiska rollspelsarrangemanget i föreningens regi. Samma koncept deltog också på LinCon. Dessutom hölls konventet TullCon, med många forumiter närvarande.

Under året har Repetikon, det återkommande minieventet, anordnats ett antal gånger. Den andra torsdagen varje månad har forumiter med vänner samlats på Dragon's Lair i Stockholm för rollspel och brädspel. I Såväl i Stockholm som Göteborg har också forumsöl och andra sammankomster hållits flera gånger under året.

Slutligen har forumiter i Umeå hållit OSR-träffar flera gånger i föreningens namn.

Styrelsen har genomfört tre ordiniarie styrelsemöten under året.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Tullcon gick av stapeln. Jag vill minas att det var en längre diskussion om att just indierummet skulle läggas ned dock. Kommer bara inte ihåg om 2014 skulle bli det sista året eller om den inte skulle ordnas något 2014.
 
Top