Nekromanti Styrelsemöte 140707

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
På grund av dålig karaktär och infinnande av semester försenades detta möte.

Men alltnog, nu förklaras mötet öppnat.

Dagordningen är som följer:

1. Mötets öppnande
2. Mötets behörighet
3. Val av mötesordförande och sekreterare
4. Beslut om bidrag för stämplar för Grottröj
5. Diskussion om den nya logotypen och ny grafisk profil
6. Övriga frågor.
7. Mötets avslutande.


/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 1: Mötets öppnande.

Mötesordföranden förklarar mötet härmed öppnat.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 2: Mötets behörighet

Mötet ska anses vara behörigt om tre styrelsemedlemmar postar i tråden.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 3: Val av mötesordförande och sekreterare

Förslag till mötesordförande: Magnus Seter
Förslag till sekreterare: Rymdhamster

Kan dessa förslag godkännas?

/Magnus
Rymdhamster said:
Ja! (Hey, vilket bra användningsområde för komentarer!)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 4: Beslut om bidrag för stämplar för Grottröj

Grottröj, ett OSR-arrangemang, har sökt bidrag för att täcka delar eller hela kostnaden för en stämpel som man stämplar på rollformulären.

Länk till ansökan:

https://www.rollspel.nu/threads/622...iga styrelsemedlemmar att lufta sina åsikter.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Magnus Seter;n33588 said:
1. Ska vi stödja Grottröj.
2. Om ja, hur stor summa ska vi bidra med?
Då några av stämplarna skickades ner till ett annat forumsarr här i stockholm så skulle sponsring av det här egentligen sponsra både Grottröj OCH Hobocon. Båda arr verkar dra hyfsat mycket folk, vilket jag tycker är förbaskat trevligt. Så jag är för. Samtidigt så känns stämplar som en, om än rolig, totalt onödig grej för arrangemanget. Det här bidraget behövs alltså inte för att arren ska kunna gå av stapeln, utan bara för att göra dem lite flashigare. Så därför är jag emot. Å ena sidan har vi väl lite pengar som ligger och skramlar. Å andra sidan så har föreningen ingen fast inkomst att göra av med.

Som ni märker är jag väldigt kluven här. Framför allt grunnar jag på var jag skulle tycka att gränsen går, även för framtida ansökningar.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Min tanke är att vi finns för att bidra till att roliga arrangemang genomföra. Bland annat, förstås. Därför är jag positiv till att ge bidrag till Grottröj och i förlängningen HoboCon!

Dock är det så att vi med detta sätter en praxis. Bidrar vi med pengar till saker och ting? Vad grundar vi det på? Från fall till fall? Vad sätter ribban?

Just nu idag är detta inte ett problem, och jag tror inte att det kommer att bli ett problem om vi ger bidrag till Grottröj. Däremot anser jag att vi om vi tar det beslutet också ska tillsätta några styrelsemedlemmar att tänka ut hur vi ska "väga" bidragsansökningar i framtiden.

Summan är knepig. Halva? En tredjedel? Minst en tredjedel, tänker jag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Ja precis, vi sätter en praxis om vi säger ja. Håller med om att summan borde vara minst en tredjedel eller hälften om vi sponsrar. Att sätta ihop en grupp för att titta på det känns lite hopplöst med tanke på våra svårigheter att ena få ihop ett styrelsemöte.
Magnus Seter said:
Ja det kan vara svårt. Kanske vi kan be någon medlem att tänka på det?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Mitt förslag: vi bidrar med en tredjedel av kostnaden. Min motivering är att vi vill uppmuntra arrangemang som skapar glädje och gemenskap, samt knyter föreningens medlemmar närmare varandra. Detta anser jag att Grottröj-arrangemanget gör. Kan vi godkänna detta förslag?
Rymdhamster said:
Magnus Seter said:
Då klubbar vi ovanstående förslag.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 5. Diskussion om den nya logotypen och ny grafisk profil. Vi har en ny logotyp. Vi ska också ta fram lite material som medlemmarna och styrelse. Kan använda. Typ brevpapper, mallar för att skriva ut saker att hänga på anslagstavlor och sånt. Hur ska vi fördela det arbetet?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker det låter trevligt att sponsra litegrann. Och en del är bättre än hela. Så jag ger medhåll till grottröj stämpeln.

Låter trevligt med grafiskt meterial. Jag kan inget om sånt och vill inte och kan inte ta på mig något jobb med det. Men kommer det ligga på någon åtkomlig plats så man kan skriva ut och sprida till exempel flyers och liknande eller ladda hem mallarna och använda eller hur är tanken?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Magnus Seter;n34246 said:
Punkt 5. Diskussion om den nya logotypen och ny grafisk profil. Vi har en ny logotyp. Vi ska också ta fram lite material som medlemmarna och styrelse. Kan använda. Typ brevpapper, mallar för att skriva ut saker att hänga på anslagstavlor och sånt. Hur ska vi fördela det arbetet?
Vad krävs? En PDFmall bara, eller vaddå? Har vi en länk till den nya loggan?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag är nu tillbaks från Spanien, där jag varit i sju dagar. Därav lågt tempo. Men nu kör vi igen.

Grafiskt material som är vanligt att man tar fram:

Brevpapper
Visitkort
Anteckningspapper
Skyltar
Affischer

Och det man tar fram är PDF-mallar för dem som vill skriva ut och skriva med penna. Jag har också möjlighet att skapa InDesign-mallar och Illustrator-mallar för dem som så vill.

Det jag kan tänka mig här är affischer, främst. Typ för dem som vill göra arrangmang.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Låter bra det. Jag kan tänka mig någon form som går att dela ut som flyers också, för att promota arr innan de går av stapeln. Tex indierum på universitetet eller kanske lite info att sprida på SF-bok? Att be att få lägga bredvid kassan?

Sen tänker jag att anteckningspapper skulle vara roligt, där ser jag absolut användningsområden. Speciellt om någon skulle vilja dra i en studiecirkel eller liknande. Brevpapper och visitkort ser jag ingen riktig mening med men det kanske finns någon bra användning för dem.
Magnus Seter said:
Bra tankar! Och kanske rutnät? För att rita kartor på?
solvebring said:
Fan vad bra ni är. Bra idéer tycker jag, speciellt vad gäller rollspelsvänliga saker som rutat papper. Kör på! =)
Cissi said:
Klart det ska vara rutat! En del mallar kanske tilloch med med färdiga hexagoner istället för kvadrater?
Och möjlighet att ha liggande format?

Jag kan se en form av papper med ett rutnät i mitten och sedan tomt fält runt omkring. Skulle funka jättebra för indiespel när man ritar och kluddar och sedan drar pilar hit och dit. Att ha både ett teckningsområde och ytterområden för text. De skulle ha strykande åtgång på indierumsarren. ;)
Rymdhamster said:
Jag kan hålla med om att brevpapper och visitkort inte känns så där väldans poängfullt. Möjligen kort som bara hade loggan och webadressen på sig för enkel utdelning. Typ en mall så att man kan skriva ut dem själv och dela ut om man vill.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Angående grafiskt material. Mitt förslag är:

- att vi uppdrar åt någon att ta fram:

mallar till affischer
mallar till flyers
rutnät
rutnät+ (en form av papper med ett rutnät i mitten och sedan tomt fält runt omkring)
hexagoner
hexagoner+ (en form av papper med ett rutnät i mitten och sedan tomt fält runt omkring)
grafik för tryck på t-shirt

- att materialet tas fram som PDF och i relevanta fall som InDesign-mallar och/eller Illustrator-mallar.

- att Magnus Seter får i uppdrag att se till att detta görs.

Kan vi godkänna förslaget?
Rymdhamster said:
Absolut. Ja!
Cissi said:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Punkt 6: Övriga frågor

Finns det några övriga frågor?

a. Rollspel.nu-utbyte

Ska vi fundera på att skapa ett "utbyte" för rollspel.nu? Typ att vi ordnar små träffar, där vi försöker få ihop flera rollspel.nu:are från olika delar av landet? Skulle det funka? Hur skulle det funka? Fick idén när Cissi postade på Facebook om sin turné.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Förlåt! Du tänker något i stil med Dancon fast på nationel skala? Att träffa andra forumiter är ju roligt, men i vilken skala ska man sattsa på det, och hur många sammankomster kan man ha på ett år innan de börjar konkurera med varandra? Jag tänker att Dancon är lite den välbesökta succe det är eftersom det är det enda riktiga forumskonventet, hade man två så skulle framför allt långväga gäster kanske fördelas mellan dem istället för att komma på båda.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ah, kanske nån slags "resestipendium" till DanCon kan vara något? en långväga medlem stöttas? I SF-fandom gör de sånt. Man får nominera personer som är "värdiga" och sedan kan man välja en som för tågbiljetten betalad?

/Magnus
 
Top