Nekromanti Studiecirkel i rollspelsmakande

Majorna

Veteran
Joined
13 Dec 2006
Messages
53
Location
Osakert
Tänkte kasta ur mig en ide.

Skulle man inte kunna starta en studiecirkel i rollspelsmakande?

Dvs man träffas några stycken och diskuterar sina ideer, speltestar och någon som gjort ett spel kanske kan komma förbi och berätta lite mer. Man behöver ju inte träffas så ofta kanske en gång i månaden eller varannan vecka.

Gör man det via ett studieförbund kan man ju få lite pengar också dom kan man köpa material för, vad nu det skulle vara.

Nåväl en ide...
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Jag hade en kursare som har gjort det så nog går det. Men han kunde skaka pengar ur vad som helst (har för mig att de lyckades hitta nått EU-bidrag också) så jag vet inte hur enkelt det är att övertyga de som bestämmer om att det är seriöst.
 

Majorna

Veteran
Joined
13 Dec 2006
Messages
53
Location
Osakert
Egentligen var det inte pengarna jag var ute efter, det är väldigt lite hursomhelst.

Det var mer själva ideen om och träffas ”på riktigt” med folk som gör samma sak som en själv och hjälpa - inspirera varandra.

Tja jag bor is stockholm så det enklaste (för mig) skulle väl vara att träffas någonstans här, gärna forumiter eftersom jag inte känner så många som sysslar med att göra rollspel i stockholm.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skulle man inte kunna starta en studiecirkel i rollspelsmakande?
Visst, vaför inte ? Tror väll inte att det ska vara några problem alls. Tror åxå att studiefrämjandet & sverok har lite utbyte av varndra i det stora hela.
Jag skulle iaf var intreserad av en sådan kurs.
 

zorbaz_89

Veteran
Joined
19 Jan 2008
Messages
20
Location
Lysekil & Falun
Låter som en suverän ide. Jag och min pojkvän har sakta men säkert påbörjat ett eget. Dock verkar det gå sakta när vi båda aldrig gjort rollspel innan. Hade det funnis någon sådan studiecirkel i närheten av mig hade jag gått på den för länge sedan.

//Annika
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
I ett sådant sällskap så får man ju automatiskt lite folk att speltesta med också, som kan granska spelen utifrån ett "makarperspektiv".
 

Majorna

Veteran
Joined
13 Dec 2006
Messages
53
Location
Osakert
Precis
Jag tänkte mig egentligen inget mer komplicerat än att man träffas några stycken som håller på att göra rollspel och diskuterar, speltestar och delar ideer.
 
Top