ulvtand
Veteran
Jag undrar bara om stritskonst rä'knas som vapenfärdighet?
Har en annan, besläktad fråga; i bakgrundstabellerna till EON III finns det resultat som säger att rollpersonen blir lättlärd/svårlärd i alla vapenfärdigheter , gäller även detta för stridskonster
Inte i alla vapenfärdigheter... tex slunga och armborst så varför kan inte stritskonst vara en vapenfärdighet?
och om den inte är det i vilken färdighetsgrupp tillhör den?
1 Var (länk gärna) sa Marco det?
2 Vad har han sagt mer exakt?
3 "...att betrakta...officiella riktlinjen..." var det så Marco formulerade sig?
Vari ligger skillnaden mellan en stridskonst och en "vanlig vapenfärdighet"? Jag ser visserligen att man skiljer på dem, men praktiskt sett alltså.
När du hänvisar till Marco´s uttalande så uppskattar jag för egen del (och flera med mig) att du ger en länk till frågeställningen där han tar upp det sedan tidigare, typ. Nu hittar jag inte var i historiens dunkla dimmor som denna diskussion kan ha ägt rum.
Nej, då stridskonster som sagt inte räknas som vapenfärdigheter...
Sebastian - som tyckte att det sa sig självt
Jag tycker knappast det är en självklarhet. Är man lättlärd eller svårlärd i alla vapenfärdigheter bör det rimligtvis sträcka sig även till stridskonster då det verkar gälla ens naturliga handlag med vapen. Jag kan möjligen se några argument varför inte lättlärdhet skulle sträcka sig till stridskonster, men jag ser inget skäl varför ett handikapp som svårlärdhet inte skulle drabba även stridskonster.