Nekromanti Stridssystem

Ziaxool

Veteran
Jag håller på och skriver om ett spel som bygger på en manga (vilken manga det är spelar ingen roll), men har kört fast vid stridssystemet. Spelet lägger stor vikt på striderna, så jag vill ha ett nyskapande och varierande striddssystem. Striderna är oftast utkämpade utan några vapen, även om det förekommer närstridsvapen.
Lägg märke till att jag inte ber er att skriva ett system åt mig, jag är bara intresserad av att höra era idéer och förslag.

CGH

Warrior
vilken manga det är spelar ingen roll
Det spelar nog roll. Jag är särskilt faktiskt inte insatt i någon manga över huvud taget, men det spelar nog ganska stor roll vilken manga du gör reglerna till. I varje fall om man tycker att reglerna skall spegla stämningen i mangan, och det vill du väl? Du får nog mer hjälp då, eller det blir lättare att hjälpa dig då.

Det finns en himla massor trådar om stridssystem här på forumet som du borde kunna kolla upp med sökfunktionen på forumet.

Om du vill ha något tipps på att göra regler för obeväpnad strid så finns det säkert folk här på forumet som har något att säga om det, inte jag dock. Fast mest hjälp kanske du får om du söker, det finns så mycket skrivet redan.

Ziaxool

Veteran
Ok, då ber jag om ursäkt och söker efter dessa tidigare trådar istället.
För övrigt var mangan jag syftade på Dragonball/ Dragonball Z (Saiyan saga). Tack för hjälpen.

CGH

Warrior
Ok, då ber jag om ursäkt och söker efter dessa tidigare trådar istället.
Du behöver inte be om ursäkt för nått.

Chansen att du får hjälp är nog större nu när folk vet vad det är för manga dessutom. Jag är visserligen inte så inne på den mangan, men ändå.

Ziaxool

Veteran
Den främsta anledningen till att jag skapade en ny tråd (förutom det faktumet att jag inte har en aning om vad ni tidigare har disskuterat här) är att rollspel som bygger på manga (speciellt då sådanna här mangor) behöver något extra i sina strider. När kämparna dessutom kan göra otroliga saker som att flyga och slå sönder berg så uppskattas ju genomtänkta regler för sådant. Jag har Dragonball Z rollspelet som är utgivet av Talsorian Games, men jag tycer inte att Instant Fuzion ger allt som finns att hämta, och vill gärna utforska lite själv (med er hjälp).
Så var det med den saken.