Okej, mitt förra stridssystem blev ju ratat pga för få skicklighetsnivåer. Nu är problemet åtgärdat. Så här ser det ut nu.
Initiativ och så sköts av stridsklockan. Jag tänker inte förklara hur den funkar nu. I alla fall så gäller det fortfarande att slå lågt. en parad med resultatet 5 parerar ett anfall med resultatet 9 men inte ett med resultatet 3. Skilnaden är nu att man kan ha flera tärningar. En krigare kanske har 3T20 medan en annan har 1T6 och en tredje 1T8 och 1T12. Det lägsta resultatet räknas. Om man vill göra dubbelanfall så delar man upp tärningarna redan innan anfallen. Detta betyder att flera tärningar representerar snabbhet medan låga tärningar representerar kraft.
Nu är frågan: vilken av de tre krigarna är bäst? You tell me...
Initiativ och så sköts av stridsklockan. Jag tänker inte förklara hur den funkar nu. I alla fall så gäller det fortfarande att slå lågt. en parad med resultatet 5 parerar ett anfall med resultatet 9 men inte ett med resultatet 3. Skilnaden är nu att man kan ha flera tärningar. En krigare kanske har 3T20 medan en annan har 1T6 och en tredje 1T8 och 1T12. Det lägsta resultatet räknas. Om man vill göra dubbelanfall så delar man upp tärningarna redan innan anfallen. Detta betyder att flera tärningar representerar snabbhet medan låga tärningar representerar kraft.
Nu är frågan: vilken av de tre krigarna är bäst? You tell me...