Nemesis_UBBT
Warrior
Jag tänkte göra ett Soul Calibur-liknande äventyr (egentligen ett japanskt medeltida fighting-spel), men när jag tittade på olika stridssystem så var reglerna bara typ "Slå under ditt färdighetsvärde för att träffa, motståndaren ska slå under sitt f.värde för att blockera, slå sedan hur mycket det skadar osv..." eller "Slå ett slag, lägg till ditt f.värde, låt motståndaren göra likadant för att inte bli träffad blahablaha..." FINNS DET INGET BÄTTRE?!?!?!
Jag skulle vilja ha ett system där en novis enkelt skulle kunna döda en som aldrig sett ett vapen förut, ett med många olika slagkombinationer med för-och nackdelar, och där en dolk eller kaststjärna kan vara lika dödlig som ett tvåhandssvärd... Ja, ni förstår vad jag menar va... ett genuint stridssystem, helt enkelt. Nån som har något i fickan? (taget från publicerat system eller själv-komponerat spelar ingen roll)
Jag skulle vilja ha ett system där en novis enkelt skulle kunna döda en som aldrig sett ett vapen förut, ett med många olika slagkombinationer med för-och nackdelar, och där en dolk eller kaststjärna kan vara lika dödlig som ett tvåhandssvärd... Ja, ni förstår vad jag menar va... ett genuint stridssystem, helt enkelt. Nån som har något i fickan? (taget från publicerat system eller själv-komponerat spelar ingen roll)