Nekromanti Stridskonster

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Haha! o, du har nog rätt!(OT samt N/T)

.

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
vet inte riktigt, men...

åtminstonne en 200 spänn...

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
det måste vara jobbigare...

Det måste faktiskt vara mycket jobbigare att behöva skriva ett helt rollspel själv...

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Har allttid tyckt att Sk käns lite onödiga/koboldiga. Men det är ju bara min åsikt. Skönt att slippa dom.

[color:purple] (o0)
/1I\</font color=purple>
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Re: Nitade han henne (OT samt N/T)

Precis som alla andra killar skulle gjort i den situationen som uppstod, leta reda på sina två framtänder som låg någonstans på golvet, fara till sjukhuset och polisanmäla henne. Det var ganska kul när han sedan på en sittning skulle ha ett hyllningstal till tjejer så där rent allmnänt...

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
en bra grej...

...med Krigarens Handbok, Tjuvar och Lönnmördare är att man får lite fler yrken att välja emellan. Vapentekniker från Kr.Ha. är också trevliga. Jag har dock aldrig orkat spela med Smärtpoäng så jag antar att man kan säga att jag plockat ut vissa delar. Man tar det man tycker om och ändrar på resten...


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som gillar lönnmördare...</font color=red>
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Fråga:

Får man inte det genom husregler också?

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
näsben

Om jag vill köra upp näs benet i hjärnan på någon, så använder jag slagsmål.

Köra upp näsbenet i hjärnan? Måste göra ont det där. Du har händelsevis inte sett "The last boyscout" med Bruce Willis?/images/icons/smile.gif

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som gillar stridskonster...</font color=red>
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Ja visst...

... men varför skulle inte skallning kunna existera under slagsmål? Man skulle ju kunna göra så att man först hanterar de lätta Slagsmåls teknikerna dvs fällning, spark, block, slag(x2) men när man går upp en YN/når typ 12 i FV så kan man välja en extra grej tex skallning. Eller?

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: en bra grej...

"...med Krigarens Handbok, Tjuvar och Lönnmördare är att man får lite fler yrken att välja emellan."

Tja, eftersom jag är emot yrkes-idén till att börja med så anser jag det knappast vara en bra grej. Det går väl lika bra att välja fritt istället?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
jo men

Visst. Vill man skapa en "yrkesfri" karaktär är det helt ok. Jag tycker dock att yrkesbeskrivningarna är toppen som inspirationskälla när man ska göra en ny RP.

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som gillar yrken...</font color=red>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Bruce Willis... (OT)

Jo. Willis råkar vara min favo skådis, har alla hans filmer på köpfilmer =P.

Det rå är att näsbenet är så pass vasst att om man kör upp det i hjärnan så penetrerar det hjärnan och man stendör. Precis som killen i "Last Boy Scout"...

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

ted

Veteran
Joined
20 Sep 2000
Messages
23
Re: näsben

Köra upp näsbenet i hjärnan? Måste göra ont det där.

Faktum är att hjärnan inte innehåller några sensoriska nervceller överhuvudtaget, varför det inte heller är möjligt att uppleva smärta från själva hjärnan. Däremot torde nästippen erfara ett visst obehag. :)

/ ted
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Mja...(OT)

Kan inte låta bli att vädra min åsikt.
Det finns viktigare jämställdhetsfrågor än att klanka på en moralregel som väl åtminstone delvis nog bygger på rätt sunda grunder. Men, så här tycker jag: 1) Det är allmänt dumt med sådan särbehandling, t ex för att den så tydligt säger kvinnor = svaga. 2) "Slå inte någon svagare" är däremot en bra grundregel som gärna får gälla även om den slagare slår först. 3) Generaliseringar skall undvikas (eller tydligt förklaras vara sådana), så jag vill fråga om Nostradamus anser att en man inte skall slå en kvinna ens om det är den enda utväg han ser för att rädda sitt eller andras liv?

Martin/Ozzy, som är mer eller mindre pacifist och anser att man i det längsta skall undvika våld över huvud taget (även psykiskt = elak kommentar? Denna parentes kan vara orättvis, jag vet det och ber om ursäkt i så fall.)

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
låter rimligt

Håller med. Det där med att man "inte får slå tjejer" är lite förlegat. Ska vi ha ett jämlikt samhälle måste vi lägga av med sådan särbehandling. Helt rätt att "slå inte någon svagare" är en bättre regel. MEN, den bästa regeln måste väl vara: slå ingen alls


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som säger att våld inte löser några konflikter...</font color=red>
 
Top