Nekromanti Stridskonster

Mumfie

Veteran
:gremconfused:

Jag och mina polare har fått en litet problem när vi spelar. Slumpade fram en rollperson idag och fick 2 stridskonster på bakgrunden. Valde yrket tempel riddare och inom matari religionen. I religionen förbjuds allt utövande av vapen utom svärd. Fråga hur gör jag med stridskonsterna då?

Är det möjligt att bara lägga in tekniker som är automatiska i den ena och sedan dom man måste slå mot i den andre?
Eller kan man ha 2 samtidigt?

nordan

Swordsman
Det här gäller:
*Stridskonsterna samverkar INTE. Det du har i en stridskonst kan du INTE använda i den andra.
*Två stridskonster kan BÅDA innehålla samma teknik. Då kan båda stridskonsterna använda den tekniken, men man köper tekniken till båda stridskonsterna. Man köper alltså två tekniker av samma typ.
*Du måste ine välja alla moment i en stridskonst, så en martarianhängare som vill lära sig faulks vapenträning kan helt enkelt välja bort klubban (och förslagsvis också två vapen-tekniken).
*Du kan exempelvis välja "akademiträning" och "martaris dräpande svärd". Även om de skulle innehålla samma moment (exempelvis slagsvärd), så är det två helt olika sätt att hantera svärdet på. Här är det upp till spelledaren om man måste deklarera vilken stil man använder under varje strid, under varje moment, eller något annat.

Jaggernaut

Hero
och förslagsvis också två vapen-tekniken

Man kan lika gärna slåss med två svärd. Man behöver ändå bara sex i färdighet för att behärska alla tekniker så då kan man lika gärna behålla alla.

haltageten

Dum inuti huvudet
Vet inte hur det ligger till med Matari-religionen så här på rak arm, men obeväpnad strid och dolkar borde väl vara tillåtet att strida med. Så om du vill ha stridskonster så kan du välja dessa två som "de övriga stridskonsterna".

- Jocke, spånar lite...

nordan

Swordsman
Ja, tekniskt sett är det helt rätt. men eftersom att just denhär stridskonsten undervisar i att slåss med en påk och ett svärd, och inte med två svärd, tyckte jag att det var lämpligt. Naturligtvis kan man prata bort även det ;-)

Jaggernaut

Hero
men eftersom att just denhär stridskonsten undervisar i att slåss med en påk och ett svärd

Jo det är klart ser man det så är det mer passande, det måste jag hålla med om.

Jag tror man kan prata bort det mesta :gremsmile: