Nekromanti Stridskonster

Faralor

Veteran
Joined
4 Aug 2003
Messages
88
Location
stockholm, skälby järfälla
jag ska väll svara här också jag själv tycker att eons stridskonster känns mera genuina och jag gillar det systemet bättre än n2 (jag har svårt o ta till mig dessa nivåer som man har i n2)
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Drakdödartekniken hör ju trots allt till Dräparna, och dem vet vi ju vilka de är.
Det är väll egentlgien ganska resonabelt att de utvecklat tekniker på att döda drakar.


Noog, så jävla löjligt. Det är inte resonabelt med en stridskonstteknik som gör en bättre på att döda Drakar.
Lägg gärna fram ditt resonemang till varför...

När jag satte mig och läste Vapenmästaren första gången höll jag på att kvävas till döds när jag satte en dumle kola i halsen när jag läste följande:

Projektilparering: Du kan nu projektilparera med nsv. ?...???...

Hur dum är man inte om man lägger in en teknik för att projektilparera? Det är för fan DoD Chronopia-stil?

Neotechs stidskonster innehåller iaf en del logik! Att man utvecklas i steg på det viset är förbannat mycket mer logiskt iaf...
OCH DET FINNS INGEN TEKNIK FÖR HUR MAN DÖDAR ETT FLYGPLAN MED NÄRSTRIDSVAPEN ELLER BÅGE!!
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Att sedan en kampsport bara är en generisk kampsport om man inte köpt specialtekniker är beklagligt.

Wellcome to reality! Det är så här i livet... Jag har varken tränat Boxning, Muay Thai, Tae-kwon-do, Karate eller Kung-fu. Men jag klarar ändå av att "ta hand" om någon som har tränat dylikt. Ja jag har testat... Det är värdelöst, även om undantag finns. Men när det kommer en löjlig liten pelle, som man vet har tränat Tae-kwon-do i 6 år, och skall ge en stryk, och börjar sparka, hamnar han i en sån jävla obalans att jag bara behöver tucha honom lite lätt och han faller i backen.
Visst kan dom slå med nävarna också men det kan jag med.

Jag har aldrig träffat på någon som har tränat en riktig kampsport men det skulle bli riktigt intressant.

Inget slår erfarenhet...
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Eon är mer oseriöst (numer) än vad N2 är. Dom har iaf inga drakdödartekniker, eller andra diverse målpunktstekniker.
Dom har ingen definierad ondska som till exempel Eon.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Wellcome to reality! Det är så här i livet... Jag har varken tränat Boxning, Muay Thai, Tae-kwon-do, Karate eller Kung-fu. Men jag klarar ändå av att "ta hand" om någon som har tränat dylikt. Ja jag har testat... Det är värdelöst, även om undantag finns. Men när det kommer en löjlig liten pelle, som man vet har tränat Tae-kwon-do i 6 år, och skall ge en stryk, och börjar sparka, hamnar han i en sån jävla obalans att jag bara behöver tucha honom lite lätt och han faller i backen."

Tja, det må väl vara hänt. Dock har det du säger fullständigt noll att göra med mitt argument, och simuleras för övrigt hjälpligt av både Eons och Neotechs system för Stridsvana.

Jag sa: "En kampsport i verkliga världen har alltid särdrag. Det finns inga generiska kampsporter som man sen kan 'köpa upp'."
Du sa: "Nej, det stämmer inte, för folk som tränat kampsporter är kassa på att slåss i verkligheten."

...och jag förstår inte riktigt din logik, så att säga.

"Visst kan dom slå med nävarna också men det kan jag med.

Jag har aldrig träffat på någon som har tränat en riktig kampsport men det skulle bli riktigt intressant.

Inget slår erfarenhet..."


Inte? Jag kan räkna upp en hel del:

* Pragmatisk stridsutbildning. Du må vara erfaren genom trial and error, men om någon kommer emot dig som är välutbildad så har han både erfarenhet och träning. Då är dina chanser reducerade.
* Överväldigande styrka och snabbhet. Om din motståndare kan bulta sönder dig med råstyrka betyder dina tekniker föga.
* Brutalitet. En hänsynslös person kan vara svår att stoppa.
* Eldvapen. 'nuff said.

...fast det har iofs inget alls att göra med mitt argument, vars mening jag måste hävda framgick väldigt, väldigt tydligt.

--Björn, förbryllad
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Jag sa: "En kampsport i verkliga världen har alltid särdrag. Det finns inga generiska kampsporter som man sen kan 'köpa upp'."
Du sa: "Nej, det stämmer inte, för folk som tränat kampsporter är kassa på att slåss i verkligheten."


Det var inte så jag ville att det skulle tolkas. Jag menade att det inte finns någon speciell "färdighet" som kan kallas stridskonst. Jag menar att alla har "färdigheten" Slagsmål.
Dom olika "specialattackerna" får simuleras med stridsvana, eller en annan färdighet.

Jag var trött och sur både då och nu då jag anser att mitt tidigare "elit" rollspel som skillde sig från resten av skiten på marknaden har blivit skit iom dom senaste Eon böckerna. Även om jag inte kör med dom reglerna så tycker jag att allt är skit för det, dådet ligger en tydlig D&D-tönt känsla över spelet nu mer.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Regler, regler

Klart att reglerna inte blir perfekta när man fuskar, för då går man ytterligare ett steg bort från optimalt.
 

Maynewal

Veteran
Joined
3 Nov 2003
Messages
13
Location
Hässleholm, Skåne
Jag tycker Eon fungerar ganska bra, fast sen så har jag ju inte provat det andra ännu. men ska göra det. när jag vet det, så kan jag säga mer vad jag tycker.
 
Top