Nekromanti Stridskonster

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Har en liten fundering angående stridskonsterna i Neotech Offensiv...
Funderade lite över kostnaden..är den inte lite dyr, trots att en stridskonst inte ska vara något lätt att lära sig. Är det tänkt att man bara ska ha baskunskaper på lägsta nivå, eller ska man kunna få dem billigare.
Naturligtvis har jag förstått att man kan lära sig med en nivå per 40 timmar o s v, men jag vart lite paff efter att för första gången försöka göra en karaktär med fulla baskunskaper. Enheterna räckte ju inte till för fem öre, likaså måste jag påpeka att det var lite synd att det inte fanns lite nya yrken./images/icons/frown.gif
Boken i övrigt var topp. Kalas mycket vapen och andra trevligheter som kan ställa till det för spelarna. :)

// John "Darki" Mattsson (mannen som jagar kriminalare med deras egna ledtrådar)
 

Dr Ikusha

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
56
Location
Malmö
Tja kamparter ÄR svåra att lära sig. Har inte Offensiv själv ännu, men oftast brukar stridskonster inte vara propetionellt "effektiva" mot den kostnad de har: Dvs, det är "bättre" ur siffersynvinkel att bli bra på t.ex. Närstrid-klor och skaffa sig ett par feta slacherklor, men eftersom de flesta (förhoppningsvis) inte spelar för att göra mördarmaskiner tycker jag att man som SL kan låta en spelare få vara bra på en stridskonst om han nu så gjärna vill det. Ge honom/henne en viss nivå och dra till med en rimmlig kostnad bara. Kom dock ihåg att RP:n då bör ha haft möjlighet att lägga ned en faslig massa tid på att träna.
Som vanligt är reglerna bara riktlinjer, inte lagar.
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Hmm, vet inte om det är jag eller du som missuppfattat reglerna. Jag har inte boken här just nu, men jag har fattat det som så. Köper stridskonsten som vilken färdighet som helst och får då automatiskt nivå 1 i alla bastekniker som ingår i stridskonsten. För varje höjning i teknikerna kostar det.... Hmmm... Ett poäng om jag minns rätt... Detta gäller även om man vill lägga till tekniker som inte är bastekniker. Det är så som jag fattat det... Har precis gjort en idrottsman med 20 i Taek Wan Do med alla tekniker och 3 nivåer på dem alla. /images/icons/king.gif

//"Fredda the mean" med full koll (nästan)...
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Jo, jag förstår vad du vill ha sagt och det är så jag har gjort. Men det blir inte billigt hur man än gör...

Bas på alla (som är bastekniker, men inte extra) och sedan 1 enhet per nivå på just den tekniken.
Kostar skjortan och det är det jag vill ha sagt!
 
Top