Nekromanti stridskonst fråga

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
försöker plugga in och lära mig stridskonst reglerna

förstår inte allt för mycket skulle vara bra om någon förklarade dom på ett bra sätt
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Ähum...

Det skulle vara lite bättre om du läste dem och sedan frågade lite mer specifikt kring detaljer som du inte förstår.

Tror inte att någon har lust att i detta format beskriva reglerna rakt upp och ner.

Summa sumarum - om du förväntar dig att få svar på dina frågor så bör du tänka på att höja detaljnivån, annars så tror jag att få personer skulle orka svara

/D
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Ähum...

Eller ens får. Reglerna är väl ändå upphovsrättsskyddade och det skulle kunna leda till att folk läste på forumet istället för att köpa modulerna om kompletta regeluppsättningar fanns här.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Njet.

”Reglerna är väl ändå upphovsrättsskyddade[…]”

Nej, i Sverige kan man tack och lov inte ha upphovsrätt på spelregler. Däremot skall man kanske inte gå till överdrift med hur mycket man återger på forumet, eftersom det knappast kan anses tillhöra god ton. Olagligt är det dock inte. Det har för övrigt varit uppe massor av gånger på andra delfora här på rollspel.nu, men jag orkade bara leta fram en tråd.
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Njet.

Åh fanken, man lär sig något nytt var dag. Kommer dock forsätta att agera som om det vore det för det tycker även jag tillhör god ton.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: Ähum...

nu har jag en fråga om ett specielt område tekniker hur funkar dom?

fungerar alla på samma gång eller väljer man vilken man använder varje runda?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Ähum...

Om de går att kombinera kan man kombinera dem. Tjoflöjt.

-Hjalle, måste ha en snubbe med Uppföljning som följer upp med en kombination av Snabbdragning, Två vapen, Kasta vapen, Precisionsanfall: Avstånd och Målpunkter...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: Ähum...

imba?

Alla automatiska tekniker (försedda med en liten symbol) fungerar alltid, flera även utanför strid. De kan kombineras fritt.

Det allra bästa är (bortsett från en båge och precision/målpunkter):
Stridsvråla, Rappt utfall, Kvickt anfall, Precisionsanfall, Benbrytning, (Kross)
Med moment: slag, treudd

Du vinner alltid initativet (SI4, VINIT på 15+, och -ob1T6 på slaget) du gör ett kvickt anfall med handen mot ansiktet (ob4T6). Träffar du gör du alltid brutet Kindben, oavsett skada! Träffar du så vinner du alltså.
Undviker han får han förvisso ob3T6, kan ducka+2T6, men då har han gjort en handling och får svårare att försvara sig i rundan. Då du kan passa på att slå honom 1 gång till i ansiktet, efter en attack med treudden.

-en del tekniker....
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Ett annat tips

Valfritt vapen med SI 3+ efter /, gärna högt bryt, avancerat anfall, medföljning, ripost, sen finns plats för fler tekniker.

Du har en tärning lättare på försvar mot allt, och kör ripost som inte kan undvikas av motståndaren. Du skyddar dig alltså jättelätt och varje gång nån ger sig på dig så får han en redig smäll tillbaks. Så fort du får en extraskada med riposten är initiativet ditt: döda honom med övriga tekniker.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Ett annat tips

Ett tredje tips, funkar särskilt bra mot monster och dylikt som inte försvarar.

Långyxa (Eller liknande stort vapen), uppföljning, bärsärk, kraftfokus, fokus, dödande anfall (Inte lika nödvändigt) stridsvråla.

Kroppsdelar kommer att flyga!
 
Top