DoD Stridskartor

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,046
Det här tog ju lite orimligt lång tid, men nu är mina stridskartor klara. Primitivt inlagda i Word, utskrivna på a3 och sedan klippta i olika delar, för att kunna läggas ut allteftersom rollpersonerna utforskar platsen.

IMG_3074.jpegIMG_3075.jpegIMG_3076.jpegIMG_3077.jpegIMG_3079.jpeg
 

liljeroos

Veteran
Joined
8 Dec 2023
Messages
3
Snyggt, gillar verkligen! Jag undrar om du klämt in kartan på ett A3-ark eller om du anpassat storleken så att rutorna blir t ex 2-2,5 cm stora och därmed flödar över flera sidor? Har du delat upp i delkartor innan du skrivit ut? :) 🤔
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,046
Snyggt, gillar verkligen! Jag undrar om du klämt in kartan på ett A3-ark eller om du anpassat storleken så att rutorna blir t ex 2-2,5 cm stora och därmed flödar över flera sidor? Har du delat upp i delkartor innan du skrivit ut? :) 🤔
Jag tror jag gjorde rutorna 2,5 cm stora, så det blev flera A3. Sedan klippte jag ut rummen och korridorerna så att de överlappade på lite olika sätt. Det hade varit snyggt om jag kunde dela filerna, men tror tyvärr att jag struntade i att spara dem.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Detta är lite konstigt hanterat av Ligan. Kartorna med grids är väl avsedda att användas med medföljande standees? Varför inte lägga upp filerna på A3 istället (i görligaste mån), i rätt storlek, anpassade med minimalt av vita kantytor?
 
Top