Nekromanti Stridshandlingar

Tedd

Veteran
ex: "Jake Cooper ska bekämpa den onde företagaren Trevor Sanfony i en sista strid. Jake som har 58 i TO börjar med att handla. han väljer att sätta två kulor i Trevor med sin Glock 60. Alltså två handlingar. Cooper har 11 i Pistol! ...." Fråga: i min grupp har vi alltid kört att första handlingen inte blir svårare utan om man gör en andra, blir bara den +Ob1T6. men sedan läste jag i regelboken att så är det inte! Utan både första och andra handlingen blir +Ob1T6. men jag tycker det verkar rimligt att köra som vi har gjort. eller har jag totalt fel???

Sereg_UBBT

Swashbuckler
<I>"Du bryter väl inte mot reglerna?"</I> (som en bekant sa till mig)...

Tja, skall du följa regelboken så har du gjort fel, men jag tycker det är en rätt så vettig husregel ni kör med ändå - även om regelboken kanske är mer realistisk (rollpersonen måste ju skynda sig extra för att hinna med sina två handlingar och det blir således svårare att utföra båda handlingar).

Jag vet inte vart jag vill komma med detta inlägg, men... Jo! Gör som du vill!

<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Nr. 10 ute nu!

Snow

Swashbuckler
Om man först gör en odinarie handling får den Ob3T6. Om man sedan gör en responshandling får den +Ob1T6 = Ob4T6. Svårighetsökningen drabbar bara responshandlingen eftersom man bara planerade att göra en handling när man gjorde sin ordinarie.

Om man planerar att göra två får båda Ob4T6 enligt reglerna.

Men jag håller med Sereg, gör som du vill. Det är coolt att skjuta mycket.

Snow
Dead, but still walking around

Lucifer

Veteran
jag kör som du +1T6 för andra hanlingen, i tredje hanlingen lägger jag på +2T6. Så kör jag i både Neotech och EON.

Lucifer