Nekromanti Stridselefanter

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Jag har sökt med ljus och lykta efter mer information än den som finns i m&v böckerna om elefanter. Hittar ingen varken på forumet eller i Erratan, det enda jag hittar är det om deras bärförmåga, vilket var intressant, och nu mer glasklart.

Men! Jag tycker att den skada det står att elefanter kan åsamka är väldigt låg för att komma ifrån en elefant... eller misstar jag mig? Och bör de inte kunna ge stickskada med sina betar? Èller är betarna för stora?

Skulle gärna vilja höra lite vad folk tycker då min jätte-Trukh ska börja rida på en sådan. Kanske till och med slåss från en sådan?

Tacksam för era tankar :gremcrazy:

// Creighan
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Når din jätte thruk ner från elefant ryggen?!
Annars tror jag att betarna är lite för stora för att göra stickskada, eller iaf för att använda elefantens grundstick.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Når din "jätte thruk" ner från elefant ryggen?!
Jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig, har inte riktigt räknat på hur långa ben han bör ha. Han är i alla fall 249 cm lång och därmed aningen för stor för att rida på en häst. Även en Kragghäst gissar jag på.

Men jag vet inte om jag tycker att det är så relevant vare sig han når ner från ryggen eller ej, huvudsaken är att man kommer upp och ner på ryggen. Vanligtvis så har man ju inte fötterna släpandes i marken då man rider på en vanlig häst heller.

Elefant är ju trots allt ett vanligt riddjur för trukher om jag har förstått det hela rätt.

Mvh

Creigh
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Vandöd!

MovinGalt säger vandöd.
Den får ingen utmattning då och du kan bepansra den uppåt väggarna. Tuunlpåt längst magen och bröstet. Sen gröper du ur den och har vapenförråd samt sovlya på insidan. Metallskona betarna och sätt dit morgonstjärnehuvuden längst ut, som dryper av gift. Över elefantens huvud har du en skräckinjagande mask i stål med spikar som sticker ut. Sen, långt bak på ryggslutet, fäster man en liten plattform där övriga RPs kan stå och skjuta ned, och sen monterar man in diverse vapenhållare ovanpå den, så har man som ett litet organisk hangarfartyg på slagfältet. Skär bort öronen och snabeln också, de är bara i vägen. På jässan kan du ju även fästa en spjutslunga - belägringsmaskinen, som man kan manövra lätt från sin bredbentskrävande position. Sen stänker du blod över hela, för att ingjuta fruktan. Dekorera med avslitna huvuden som hänger längs sidorna och låt stå i ugnen i 200 grader, servera med binderakkhammare och bärsärkagång.

PS.
Lägg till rang 4: Flyga, så blir den extra rolig.
DS.

/MovinGalt - man behöver ju inte överdriva
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Vandöd! [OT]

Och sedan undrar folk varför nekromantiker fått ett sådant dåligt rykte...
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Re: Stridselefanter, oh my god!!

LOL Vafan e detta för karaktärer folk lirar med..hehe jag skulle bli galen som SL.

Men men...så länge ni har skoj så...
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
Re: Stridselefanter, oh my god!!

hehe,Boridus, jag är helt med dig:)

senaste "problemet" jag hade var en alvbard som skulle ha plåtrustning:)
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Stridselefanter, oh my god!!

Skulle gärna vilja höra lite vad folk tycker då min jätte-Trukh ska börja rida på en sådan. Kanske till och med slåss från en sådan?
Som du kanske ser så var det om stridselefant format som en fråga i och med att meningen avslutades med ett frågetecken. (=?)

Och om du tittar i grundregelboken så kan du nog ganska snabbt lista ut att längden på just den här trukhen inte är helt uppåt väggarna. (dock en bra bit upp emot taket.)

Ps. Vi har sjukligt skojj när vi lirar, hade vi inte haft det hade vi slutat spela för länge sedan, och eventuellt övergått till att spöa stackars överflödiga pensionärer på stan sena fredagskvällar istället. :gremcool:
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Stridselefanter, oh my god!!

Varför i hela världen (/Mundana) ska en alvisk bard springa runt i plåtrustning?
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
Re: Stridselefanter, oh my god!!

jadu, det är jävligt bra fråga:)
han är vad man kan kalla en powerplayer
men han är lite speciel
hans förra karaktär var en trukk som aldrig drack :gremwink:
 

Näcken

Veteran
Joined
2 Feb 2004
Messages
16
Location
Jönköping
Re: Stridselefanter, oh my god!!

Håller helt och fult med. Vilken "speciell" (oseriös) spelstil. Inte bara stridselefanterna då, utan framförallt den där vandöda pansarvagnen. Men som sagt, bara ni har roligt.

Och förövrigt, vad gäller om en truhks ben når ner till marken eller ej. Nej det kommer de inte att göra. Iaf inte om det är en "Afrikansk" elefant. En sådan som finns på bilden i m&v. Nu snackar vi ett vuxet djur då.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Stridselefanter, oh my god!!

Var trukhen med i AA ?
Det här för genast mina tankar till filmen Hitta Nemo och scenen där hajarna sitter i terapi... hahaha

// C
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Re: Stridselefanter, oh my god!!

I vår spelgrupp får man inte ens vara Trukh då de klassas i mina ögon som extrema motståndare. På snudden till monster. Kanske skulle tillåta 1 trukh i gruppen om alla var tiraker. Inte annars, blir lite konstigt i mina ögon. Men som sagt det är i mina ögon, det viktiga är ju bara att man har kul.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Stridselefanter, oh my god!!

I vår spelgrupp får man inte ens vara Trukh då de klassas i mina ögon som extrema motståndare. På snudden till monster. Kanske skulle tillåta 1 trukh i gruppen om alla var tiraker. Inte annars, blir lite konstigt i mina ögon. Men som sagt det är i mina ögon, det viktiga är ju bara att man har kul.
Jag håller med dig till fullo om att de kan klassas som på gränsen till monster. Men trots allt så är de inte lika ovanliga som ex. troll. Då den här RP'n började spelas så var det med ett följe om 3 tiraker och en tirakisk schaman. Det passade mycket väl in på det uppdrag vi spelade på takalorr.

Nu kommer det att tillkomma lite extra krydda då vi kommer att få ett tillskott om en gûrd, ska bli riktigt kul.

Jag skulle vilja rekommendera att spela med en grupp från det tirakiska släktet. Inget uppdrag blir som man tänkt med en sån grupp.

Mvh

Creigh
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Nu glider vi ifrån!

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få ett seriöst sakligt svar på min fråga som finns att se längst upp i den här tråden, vi glider ifrån ämnet tycker jag.

Mvh

C
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Re: Nu glider vi ifrån!

Nej om du frågar mig så låter det orimligt med stickskada på betarna. Däremot krosskada. Betarna är väldigt stora och böjda. Visst vissa kanske tycker att det verkar rimligare med stick men jag skulle nog vid första tanken välja krosskada istället, vilket förmodligen är högre ändå. Då elefanten rimligtvis lär ha högre Sty än Rör
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Ge mej en död drake,hundra meter sytråd och en ek!

Den där elefanten påminner mej när min Nekromantiker skulle göra en odöd drake. Min SL byggde ett äventyr som byggde på detta. Jag planerade i en hel vecka, gjorde ritningar och skaffade kontakter och annat. När äventyret började skaffade jag en enorm ek som vi gjorde plankor av. Sedan skickade vi vår ondskefulla hord av vandöda(2 nakna zombies) som lyckades stjäla 20meter rep och en sablans massa sytråd. Sedan kom problemet, draken :gremfrown:. I en månad av rollspelande hittade vi vår Drake. Tyvärr levde draken och efter en massa smygande, byggande på en vandöd arme(20naknazombies med yxor), ett lönnmord och en massa muckande med Jargiens kejsare så hade vi vårt draklik. Ritualen tog enorm tid, kraft och pengar så klart. Vid sista slaget på OB2t6 fumlade jag. Zombiedraken vaknade, gick bärsärk och alla dog. Efter detta grymma äventyr lovade jag SL att aldrig planera något som detta igen. Tiden gick och gick och nu fick jag en ide med en flygande odöd arme av hyggelmonster :gremelak:.
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Ooops!

Det råkade bli ett dubbelt inlägg av mig här så jag har ändrat det och skrivit detta istället.
 
Top