Nekromanti strider i rymdskepp och sånt

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
Tja
Jo när jag spelleder starwars d20 så tycker jag och mina spelare att det går väldigt segt med rymdstrider. Det är ju meningen att sådan strider ska vara snabba och fartfyllda men jag tycker tyvär att jag inte lyckas förmedla den känslan till spelarna.

Är det några av er som har några tipps på hur man kan få striderna mer fartfyllda.
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Tyvärr hör inte X-Wing Alliance till standard-sortimentet på spelcaféerna - det hade annars varit ett av de bättre alternativen. Star Wars D6 är god tvåa, så länge man inte ska upp emot riktigt stora skepp.

Annars är tipset att skita högaktningsfullt i alla rymdskepp som inte: A) skjuter på RP eller B) blir beskjutna av RP - man har som pilot eller skytt ombord inte tid med ovidkommande detaljer. Avgör själv resultatet av övriga småstrider enligt vad som är dramatiskt lämpligt - gärna med ledning av hur det går för RP i deras strid. T ex kan en av deras allierade vinna sin egen strid för att komma till RP's hjälp om de ligger risigt till, eller så kan en fiende som vunnit eller håller på att vinna sin strid hamna mitt i synen på RP.

Vid alla gudar, undvik att ha mer än ett par stycken RP-skepp - jaktskepp är dyra som tusan, och folk som kan köra dem bör vara om inte sällsynta, så i alla fall ovanliga. Om alla RP är jaktpiloter så blir resultatet som bäst bara material till fler X-wing-noveller - i vilka Wedge Antilles leder sin legion med stålmän som kan släss lika bra på land som i rymden, oavsett bakgrund...

SP
 
Top