Nekromanti StreetBushido

StreetBushido

Veteran
Joined
24 Feb 2014
Messages
16
Hullo!

Jag tror inte jag någonsin skrev en presentationstråd på det gamla forumet, och nu verkar vara ett lämpligt tillfälle.

Jag brukar inte hänga med så mycket i forumdiskussioner, utan tittar mest in då och då för att se ifall något ämne verkar intressant. Annars dyker jag nog mest upp när jag vill ha input från en bredare sammanslutning av personer med liknande intressen.

I tidernas begynnelse bjöds jag in till en kamrats tidiga försök till spelledande. Vi hade delade meningar om hur spelledande ska gå till, och jag avvek för att starta en egen kampanj. På den vägen har det sedan varit.

Jag började med Drakar & Demoner 6 - Reviderad (den med Trudvang). När jag tittar tillbaka inser jag att jag ignorerade stora sjok av regelverket, och höftade i princip alla magier istället för att använda det som stod skrivet. Sedan dess har det spelletts mer Drakar & Demoner 6 (och DoD 6 - Expert), Mutant: Undergångens Arvtagare, (New) World of Darkness, Hunter: The Vigil, Changeling: The Lost, Mutants & Masterminds 3rd Edition, lite Fantasy!, en smula Runequest 6 och en nypa Savage Worlds.

Trots mitt stora intresse för hobbyn skulle jag beskriva mitt spelledande som "laid back" eller avslappnat. I slutändan handlar det om att ha roligt, och om man hetsar upp sig blir det svårare, skulle jag tro.

Oavsett vilket så är jag övertygad om att det kommer bli kul att interagera med alla Er övriga forumiter!
 
Top