Nekromanti Street race

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
Hur skulle ett street race se ut i Neotech och framförallt hur kårar man vinnaren.

Jag funderar på att man slår ett antal slag mot (köra bil) och den med lägst effekt vinner loppet.
I detta räknar jag inte in bilens hastighet, väg grepp osv hur får man in detta? En möjlighet är att multiplicera effekten med bilens hastighet men det blir en massa uträknande.
Dessutom måste det finnas Lustgas etc att öka hastigheten på bilarna även i Neotech hur funkar då detta.

Hur skulle ni göra?
PS jag vet inte direkt mycket om bilar så inga avancerade biltermer i svaren tack.



( Funderar även på att köpa ett Star wars rollspel helst på svenska, vi va inne på RPG men så vitt jag vet är det engelskt tips?)
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
Jeg har SLet gaterace i Neotech, jeg tok som forbehold at alle bilene var jevnbyrdige. Jeg lot hver deltaker kaste ob3t6 mot kjøre bil ti ganger og lot forskjellen i effektsteg avgjøre avstanden i meter mellom bilene, jeg definerte et kast som en del av banen, ved perfekt kast doblet jeg effektstegene. På bakgrunn av dette kunne jeg fortelle RP hvordan de lå an i forhold til de andre i løpet. Ved fummel kan du være slem, men et fummel spolerer uansett dine vinnersjanser.

Det som er lurt er å ha kastet for SLPene og avgjøre avstanden dem imellom på forhånd (sett 0 for lederen og marker hvor mange meter bak de andre er ved hvert "checkpoint"), da kan du raskt finne ut hvordan man ligger an, en tabell anbefales.

Hvis noen har bedre bil enn andre og kansje noen knep på lager, kan du gi modifikasjoner på enkelte av kastene, i så tilfelle kan du jo tegne opp kursen, og vurdere på hvilke strekninger man får best modifikasjon ved å være rask, og på hvilke akselrasjon/veigrep er viktigere. Det viktigste er nok å ha satt opp alle eventuelle modifikasjoner på forhånd på en slik måte at spillingen går sømløst, du bør nok gjøre det enklest mulig. Tenk også på at høy fart inn i en sving kan gi negative modifikasjoner.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Streetrace är definitivt något som hör hemma i Neotech! Du inspirerade mig tillräckligt för att skriva upp det på todo-listan till Neotech America :gremlaugh:

Vi har kört ett street race i N2, som innebar att man körde runt ett kvarter i full fart och krockade eller sköt mot varandra. Reglerna var ganska enkla - vid varje korsning eller hinder slogs ett slag mot Köra bil. Den som lyckades bäst tog ledningen. Vann man nästa hinder skulle man få ledningen med ytterligare en "poäng". Flera brutala krascher skedde under racet - blandannat körde de över han som vevade startflaggan genom att fumla startslaget! :gremsmile:

/RipperDoc
 

Wanda

Veteran
Joined
10 Jun 2005
Messages
30
Då måste väl "Cannonball"-lopp också hänga med på ett hörn :gremwink:

// Wanda
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: biljakt

Jag har ingen aning :gremlaugh: Jag gillar inte att göra regler, så om det blir av är det någon annan som gjort reglerna :gremsmirk:

/RD
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
Re: biljakt

Jeg vil ikke ha regler, men litt om hvem som kan tenke seg å delta (les: politi), og hvor sterk den deltakelsen er. Jeg lurer også på hvor fort politiet henger på hjul, hvis du setter igang ett billøp.
 
Top