Nekromanti Streama ljudböcker

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,508
Location
En mälarö
Jag vill kunna lyssna på ljudböcker i telefonen. Lite finns på spotify men det så svårhittat och utbudet så tunt att det nästan inte är värt besväret att leta. Hur gör jag? Tips någon?

/Anders
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Organ said:
Jag vill kunna lyssna på ljudböcker i telefonen. Lite finns på spotify men det så svårhittat och utbudet så tunt att det nästan inte är värt besväret att leta. Hur gör jag? Tips någon?

/Anders
Varför måste det vara just streaming? Icke-streamat finns ju väldigt många titlar som är enkla att få tag på (på engelska åtminstone).
 

Amroth

Veteran
Joined
25 Feb 2007
Messages
28
Organ said:
Jag vill kunna lyssna på ljudböcker i telefonen. Lite finns på spotify men det så svårhittat och utbudet så tunt att det nästan inte är värt besväret att leta. Hur gör jag? Tips någon?

/Anders
Det finns en streamingtjänst för ljudböcker som heter Storytel. Jag vet inte hur den är, men kanske är det något liknande som du letar efter?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,508
Location
En mälarö
Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.

/Anders
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Organ said:
Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.

/Anders
Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.

Men ärligt talat, om du inte vill betala för dig, varför piratar du inte bara ljudböcker?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,508
Location
En mälarö
Jarl said:
Organ said:
Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.

/Anders
Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.

Men ärligt talat, om du inte vill betala för dig, varför piratar du inte bara ljudböcker?
För att det är olagligt?

/Anders
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Organ said:
Jarl said:
Organ said:
Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.

/Anders
Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.

Men ärligt talat, om du inte vill betala för dig, varför piratar du inte bara ljudböcker?
För att det är olagligt?

/Anders
Well, kombinationen gratis, lagligt och bra brukar ju vara rätt sällsynt i verkligheten. Själv skaffar jag ljudböcker från Audible (Amazons ljudboksföretag). Inte gratis ($15 för en bok, ca 95kr), men smidigt och mycket stort utbud (på engelska då). Dock DRM om man hänger upp sig på sådant.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,599
Location
Rissne
Och ingen har nämnt Librivox än?

http://librivox.org/

De har mest äldre böcker där copyrighten tagit slut, men de har ganska många. Det är frivilliga som läst in så det kan vara lite blandad kvalitsort. Men jag har lyssnat på flera böcker därifrån.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
krank said:
Och ingen har nämnt Librivox än?

http://librivox.org/

De har mest äldre böcker där copyrighten tagit slut, men de har ganska många. Det är frivilliga som läst in så det kan vara lite blandad kvalitsort. Men jag har lyssnat på flera böcker därifrån.
Och tillagt i favoriter. Tack för det här tipset. Nu ska jag lyssna på Conan ljudböcker :gremsmile:
 
Top