Nekromanti Streama filmer från PC till Xbox360 - lagg

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Tja.

Jag streamar filmer från PCn till Xbox360, det går fint några minuter (ibland mindre) sedan laggar det till någon sekund, bilden fryser, hoppar fram, ljudet försvinner och efter några sekunder är allt fint. Sedan upprepas detta efter någon minut.
Vad kan jag göra åt problemet?

Jag sitter på:
2500k oklockad
HD6950
Asrock extreme 4 mobo
Windows 7 64-bit ultimate

Ett Xbox.

Jag binder ihop dem genom vanligt nätverkskabel till fibermodemet (100/10 internetuppkoppling även om själva modemet klarar 100/100). Dvs jag har datorn i en port och xbox i en annan port i nätverket.
Spelar upp filmerna genom xboxet från Windows Media Center.


Hur får jag det att sluta lagga? Do you need more info?

Jag har försökt googla men hittar ingen hjälp där
Hjälp.

/Poseur
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kan du säga vad du redan har försökt att göra? Hittade själv några sidor via google där folk har fått hjälp, men jag vill helst inte länka till något om du redan har gjort som det står på dom.

Har fö ingen aning om vad som kan krångla, mer än själva routern förstås.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag vet inte riktigt vad som kan tänkas göras. Liksom nätverket emellan fungerar, men det laggar när jag streamar filmer från datorn.

Själv hittade jag inget alls på google förutom att folk haft liknande problem, men inga möjliga lösningar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Det här var det jag fick fram på min sökning. Jag har endast kollat igenom den första som handlade om samma strul.

Jag har själv inte försökt streama till xbox då jag har hdmi-koppling till min laptop, men ett tips är att kolla med någon vän som också har xbox för att se om det funkar med hans/hennes.

Jag var inte mycket till hjälp alls, beklagar det.
 
Top