Nekromanti straff och brott

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
vilket är det vanligaste straffet för spioneri?.. är säkert olika på olika ställen, men några förslag är allrig fel.

mina straff brukar bli onödigt grymma :gremsmirk:

spelarna håller till runt eller på asharina halvön, men kampanjer kan ta dem över hela mundana.

tack i förskott!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Spioneri brukar vara bland de grövsta brott man kan begå i de flesta rättssystem. I en "medeltida" värld, där spioneri är desto svårare att utföra och desto mer värdefullt, torde det bara betraktas som ännu värre. Jag skulle inte tippa på någonting lindrigare än döden.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
I en medeltida rättsordning är dödstraff inte så ovanligt, så min gissning är att för grova brott som spioneri så är det nog stegling eller hängning som gäller.
 

Baelor

Veteran
Joined
30 Mar 2003
Messages
39
Location
Eidskog,Hedmark, Norge
Den vanligste straffen for spionasje var:
Henrettelse per momang, dvs. ingen rettsak eller liknende.
Hvis det var en adelig person kunne det dras ut med litt tortur, og kanskje litt offentlig tortur/henrettelse. Men dette kunne/kan jo variere fra sted til sted, med forbehold om medfølelse.
 

Erk

Veteran
Joined
2 Apr 2003
Messages
33
Location
Ume
Hårda straff, som dödsstraff i alla dess former, är säkert vanligast. Ett intressant alternativ om en RP åker dit är ju emellertid att ställa honom inför valet att byta sida eller dö. Han/hon kan säkert vara av intresse för föremålet för spionaget. Bland annat kan han/hon användas för att komma åt en eventuell uppdragsgivare. Massor med äventyrsuppslag, med andra ord.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Ett plågsamt dödstraff....att hackas levande eller något annat kul


En spanska avrättnings metoden(tror den var spansk). Man skruvar långsamt in en skruv mellan två nackotor det tar ca 12 timmar för offret att dö..... vet inte vad den heter, nån annan kanske skrivit den med ett annat namn.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Garrottering, hur lång tid det tar beror hel och fullt på hur fort man vrider skruven. Offret sätts i en stol (eller vid en påle) och spänns fast, ett läder- eller stålband läggs om halsen varefter man börjar dra åt bandet. Offret dör genom strypning och av att en metallkil pressas in i nacken.
Kan ta från en min till 12 tim att avliva någon.

För "insperation"
http://tordsandell.tripod.com/Tortyr.html
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Spioneri bestraffas med en knippe förhör för att luska ut vem spionen samarbetat med och vilka hans kontakter är och sedan åker huvudet av. Spioner är för farliga för att man ska låta dem leva vidare.


Storuggla, Machiavelli schmachiavelli
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"vilket är det vanligaste straffet för spioneri?"

En liten favorit som jag har är avrättning medelst vivisektion (dissekering av en levande varelse). Man tar helt enkelt och sågar upp offret, tittar på tarmar, lever, hjärta, et cetera, medan offret fortfarande lever.
 
Top