Nekromanti Storskandiska kriget

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Storskandiska kriget är en händelse som kommer inträffa efter att mina spelare hunnit igenom M:UA kampanjen. Grundtanken är att få ett maffigt slut på en väldigt episk kampanj som kommer lämna saker och ting öppna för att skapa en bättre värld.

Kort sagt är det ett krig mellan de tre stora länderna, Ulvriket, Gotland och Pyrisamfundet.
Stridigheterna inleds sent i April år 100 pyrisk tideräkning och sträcker sig i dagsläget fram till sena september samma år.

Just nu är det mest brainstorming om vilka stora hållpunkter kommer att finnas i kriget.

De aktörer som kommer att delta är följande:

Pyrisamfundet

Ulvriket

Gotland

Göborg

Åhland

Rallarbaronen(Rövarbaron norr om pyrisamfundet)

De autonoma (robotsekt som vill skapa en fristat för robotar genom gerillakrigsföring)

Mos Mosel(Statsstat med en stor del av fribyggarna/motormarodörerna på sin sida)

Storpirius

De huvudsakliga stridsområderna kommer att vara. De berörda faktionerna står inom parantes.

Frihetens slätter (Mos Mosel, Pyrisamfundet, Ulvriket, Storpirius)

Malsjön, Åhland, Österhavet (Pyrisamfundet, Gotland, Åhland)

Norra Pyrisamfundet/Nordholmia området (Rallar Baronen, Pyrisamfundet)

Göborgsområdet (Storpirius, Göborg, Ulvriket)

Pyrsamfundet (De autonoma, Pyrisamfundet)

En grov tidslinje

April
Ulvriket väller in på frihetens slätter och belägrar Simris

De autonoma börjar räder mot pyrisk infrastruktur

Rövarbaronen invaderar och belägrar Nordholmia

Gotland och pyrisamfundets flottor rycker ihop utanföråhland under ett beklagligt missförstånd.

Maj

Ulvriket skickar en expidition mot Göborg för att inta staden och öppna upp en ny front mot Pyrisamfundet

Flera drabbningar til sjöss mellan Pyrisamfundet och Gotland.

Pyrisamfundet landstiger på Åhland

Nordholmia intas av baronen

Simiris intas av ulvriket

Juni

Stridigheterna på frihetensslätter stagnerar och mer permanenta fronter etableras

Göborg slår tillbaka Ulvrikets expedition och för ett effektivt partisankrig mot dem

Det jag skulle behöva är ett system för övergripande strider. Har kollat på Genesis plutonen men funderar på att utveckla den lite till. Dvs göra den mer komplicerad.

Har ni förslag på händelser, slag, personligheter etc tar jag mer än gärna emot dessa.

som slutscenario på kriget tänkte jag köra en avart på den ulvriska kampanjen från järnringen "Den längsta marchen"

Denna kampanj kommer intre inträffa förän om ett år ca. men vill gärna börja spåna nu för att kunna köra ett jämt spelande.
 
Top