STORMSLOTTET! en 4 årings dungon

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Jag behöver läsa mer om tjuv-mumier. Var finns en riktig bok om odöda när man behöver den. Vanliga hederliga, vaggande skelett insnodda i dasspapper biter inte riktigt av, men tjuv-mumier - he låt nu åt bonn'öra!
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Klart spelbart!
Helt rätt grafisk profil för min del också.
Den kartan skulle jag inte kunna överträffa hur mycket jag än försökte.
:love:

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
490
Jag behöver läsa mer om tjuv-mumier. Var finns en riktig bok om odöda när man behöver den. Vanliga hederliga, vaggande skelett insnodda i dasspapper biter inte riktigt av, men tjuv-mumier - he låt nu åt bonn'öra!
Ja, tjuv-mumien tyckte jag var rolig. Det blir ju lite fraktionsspel då också, vem jobbar mumien för, vad ska den med en åskburk till, är den en gammal fiende till ormarna?
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Jag älskade åskburken, det var helt klart ett unikt inslag. Sen tycker jag alltid det är charmigt när ordet tjuva används. Fler tjuvar borde tjuva från den som tjuvat värdefulla föremål, särskilt diamanten i rum 3.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag fick feeling och gjorde en mer detaljerad vuxenversion av 4-åringens dungon. Här finns ett kort och rappt osr-äventyr för den som vill ha.
Jag har till och med ritat en monstervakt efter sonens beskrivning som jag bjuder på.
Det här är så coolt!
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
490
Igår testkörde jag äventyret med ett gäng vänner.
En otroligt nedstämd, på gränsen till suicidal barbar, en bildskön, högfärdig krigare, en benig tjuv med rötter i byråkratin och en nätt, peppad liten illusionist gav sig i kast med slottet.

De delade med tjuv-mumien.
Kedjade fast det flygande magiska svärdet med handklovar.
Släpade med sig skatten.
Hade fyra hårda fighter med de monstruösa vakterna och nedgjorde allihop!
Tjuven kommer dock aldrig spela piano igen och magikern och barbaren kommer behöva ett par välförtjänta veckor i sängen innan de ger sig ut igen.

Allt som allt spelade vi i typ tre timmar och då är kataktärsskapandet inräknat
 
Top