Nekromanti StormRing logo

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
BMOC said:
Väldigt tjusig!
Tack!
Hoppas jag inte skrämde iväg postare förut men nu emottages alla sorters konstruktiv kritik tacksamt igen :gremsmile:

Jag vet ett par småsaker i loggan som jag kanske borde fixa men jag har inte riktigt tid just nu.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Sum Caligini said:
Här kommer den färdiga loggan :gremsmile:

Jag tycker att den är snygg, frånsett det jag redan gnällt om.

Jag har funderat på den där ramen. Jag tror att anledningen till att jag uppfattar den som "photoshoppig" är för att ljudet ligger så jämnt över alla stenarna. Lite mer variation i ljuset, säg genom att göra den ljusare mot uppe-vänster och mörkare mot nere-höger?

Jag vet inte, bara en tanke.

Jag har gått och funderat på det där många gånger nu; i vissa bilder får jag helt enkelt "bevel and emboss"-feeling även om det kanske inte alls är det verktyget som använts. Jag försöker komma underfund med varför jag får känslan.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Svårt att komma ifrån PSD-känlan utan att handgöra mer, och det är nog overkill...

Jag skulle personligen gjort stenarna i ramen olika stora. Men jag är galen. :gremwink:
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Arfert said:
Svårt att komma ifrån PSD-känlan utan att handgöra mer, och det är nog overkill...

Jag skulle personligen gjort stenarna i ramen olika stora. Men jag är galen. :gremwink:
Tack för input!

Jag är också medlem i samma klubb men har tagit ledigt ett tag för att få något gjort :gremsmile:

Frågan är om ramen inte själ uppmärksamheten om man gör den mer detaljerad? Men det kanske gör att den känns mindre photoshoppad? Jag funderar också om jag skulle lägga till någon specialsten - typ högst upp på cirkeln tex.
Jag har alltid varit lite skeptisk till att göra den typ av effekt på texten som jag gjort - men å andra sidan är jag i rätt gott sällskap med alla storfilmer som kör med samma "billiga" effekter (LotR etc). Faktum är att dessa loggor/titlar ofta är gjorda med enklast tänkbara sätt.

Och om jag nu gör ramen mer "målad" och realistisk (?) så bör jag väl även rita texten "för hand" så att inte den skiljer sig i stil?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
krank said:
Sum Caligini said:
Här kommer den färdiga loggan :gremsmile:

Jag tycker att den är snygg, frånsett det jag redan gnällt om.

Jag har funderat på den där ramen. Jag tror att anledningen till att jag uppfattar den som "photoshoppig" är för att ljudet ligger så jämnt över alla stenarna. Lite mer variation i ljuset, säg genom att göra den ljusare mot uppe-vänster och mörkare mot nere-höger?

Jag vet inte, bara en tanke.

Jag har gått och funderat på det där många gånger nu; i vissa bilder får jag helt enkelt "bevel and emboss"-feeling även om det kanske inte alls är det verktyget som använts. Jag försöker komma underfund med varför jag får känslan.
Hmmm... jag har ju lagt på lite "skitighet" på texten men borde kanske lägga på lite sånt på ramen också. Framför allt så kommer man nog bort från att stenarna ser likadana ut (och photoshoppade).
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Funderar också på att lägga till tentakler någonstans men vet inte var - jag vill ju inte ha en rörig logga...
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Som jag sa innan, väldigt tjusigt!

Men efter vidare titt har jag sett en sak som jag tycker stör i bilden, och det är i hörnen på ramen. De små orangea fyrkanterna passar inte alls in. Om de ska vara en ädelsten av något slag så tycker jag du ska slopa det gula/guldiga på hörnstenare och bara köra på en större gem. Fast helst hade jag sett att de hörnstenare var helt cleana, utan både guld och ädelsten.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
BMOC said:
Som jag sa innan, väldigt tjusigt!

Men efter vidare titt har jag sett en sak som jag tycker stör i bilden, och det är i hörnen på ramen. De små orangea fyrkanterna passar inte alls in. Om de ska vara en ädelsten av något slag så tycker jag du ska slopa det gula/guldiga på hörnstenare och bara köra på en större gem. Fast helst hade jag sett att de hörnstenare var helt cleana, utan både guld och ädelsten.
Och jag som precis tänkt slänga in tentakelmonster i hörnen!
 
Top