#StorMOFO

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Hej, har en till fråga angående #StorMOFO.

Det står att effekten stackar med andra bonusar, som #Made2Kill, men jag undrar om #StorMOFO stackar med andra #StorMOFO?
T.ex. kan en spelare köpa Modicus BAMF™ (StorMOFO+4), Neurodecq SD/3G Reinforced Body (StorMOFO+4) samt Hi Def Kill CXH Cybernetic Power (StorMOFO+6)?
Frågan har kommit upp nu när vi sitter och skapar karaktärer och det skulle ge sjukt höga attackbonusar om de stackar, så skulle vilja höra era tankar kring det hela.

Mvh, Tegman
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag finner inget i reglerna som motsäger att de stackar. Du har andra augment (och stiltaggar) där det uttryckligen står att de inte stackar (cyberögon).
Jag skulle tilllåta en #StorMOFO ur varje teknologi, Cybertech/Biotech/Genterapi stacka tillsammans.

För skadan konverteras varje +6 till +1T10.

Augmenten kombineras med Jenkemet #Kortstubin (för #joss på attackslag i närstrid) och #Fitness triqset Islänning (för #joss på skadeslag i närstrid).
Kanske även #Rrriot - ACAB för en extra +1T10 skada emellanåt..
 

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Skadekonverteringen är jag ok med, det är #StorMOFOs bonus på att träffa i närstrid som jag tycker är lite väl optad, ifall de stackar. I mitt exempel skulle det medföra att en RP får +14 på att träffa i närstrid. Jag har funderat på att husregla det hela och bara tillåta den högsta bonus till attackslag, men all bonus på skade- och styrkebaserade slag, så det inte blir på tok för bra.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Skadekonverteringen är jag ok med, det är #StorMOFOs bonus på att träffa i närstrid som jag tycker är lite väl optad, ifall de stackar. I mitt exempel skulle det medföra att en RP får +14 på att träffa i närstrid. Jag har funderat på att husregla det hela och bara tillåta den högsta bonus till attackslag, men all bonus på skade- och styrkebaserade slag, så det inte blir på tok för bra.
Ja, du har en poäng där. +14 blir en rejäl bonus!
Såg nu att det står under Stil-taggarna att högsta gäller, med undantag för om man kombinerar ett augment som ger stilbonus med ett klädesplagg. Då stackar de en gång!

Så det regelrimliga är väl att man får använda högsta från augment och stacka med högsta från en utrustning (stridsrustning är det jag kan komma på med StorMOFO)

Jag postade din fråga på Discord där det är lite mer närvaro (konstruktörerna är snabba på att svara):

Edit:

Nuläste jag regeltexten om taggen igen. Det står bara att skadeverkan stackar, inget om att anfallsbonusen stackar:
”Du får också en lika stor bonus till både anfallsslag och skadeverkan i närstrid. Skadeverkan stackar med andra bonusar, ..”
Så ditt förslag på husregel verkar faktiskt vara grundregeln! :)
 
Last edited:

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Tack (y), har läst om det, men hade glömt bort att bara högsta gäller :)
 
Top