Nekromanti Stormens Vandrare, del 2.

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Har del två i serien om mörkret släppts och jag missat det eller är den på gång?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Ljusets vandrare är färdig, och ligger och väntar på tryck när ekonomin tillåter. Lönsamheten i pockethandeln är dessvärre inte så stor när det gäller nischad litteratur, vilket gör att släpp måste planeras noga med tanke på det andra titlar man vill släppa.
Men helst vill både jag och Dan Hörning ha ut den till bokmässan i slutet på September.
 

Papylon

Veteran
Joined
11 Apr 2004
Messages
25
Location
Cherafir
Ni fick väl sålt ganska många ex på just bokmässan vill jag minnas, var iaf där jag köpte mitt ex.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Jo, en del sålt blev det, och de böcker vi hade med oss tog slut.
I år så kommer vi inte ha någon egen monter dock. Jag kommer finnas på bokmässan som representant för Kultur & Fritidsnämnden på Gotland, och böckerna kommer återfinnas i den Gotlänska montern, tillsammans med böcker från andra förlag på ön.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Tycker Neogames borde satsa mer på att få in sina böcker på exempelvis Akademibokhandeln så att de syns bland en bredare massa.
Det finns många Svensson som läser fantasy men som inte hittar till Science Fiction Bokhandeln eller Neogames hemsida.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Vi finns på en mängd bokhandlar i sverige, bland annat flertalet av akademibokhandlarna. Men varje butik väljer i stort själva vilket sortiment de håller, och enda sättet att komma in där är ifall böckerna efterfrågas mycket. Vi gör reklamutskick och finns med i de största pocketdistributörernas kataloger och lagerhålls även hos dem.
Dessvärre så finns det inte så mycket mer att göra för att nå ut direkt till butikerna, åtminstone inte så länge vi har ett så begränsat antal titlar, och inte har pocket framställning som vår främsta inriktning.

Just nu riktar vi in oss på bibliotek, för att den vägen nå ut och skapa ett intresse kring bokserierna.
 

D Hörning

Veteran
Joined
20 Aug 2008
Messages
1
Tänkte logga in här och kommentera själv, men lyckades inte fatta vilken epostadress mitt gamla rollspel.nu-konto hade :)

Ljusets vandare ligger mycket riktigt klar för tryck och jag är full av förväntan och hoppas den kommer till bokmässan.

Även bok 3, Drömmens vandrare, är klar för en sista korrekturläsning (baserad på feedback på bok 2), men jag har lovat Kim att inte börja tjata på honom att ge ut den förrän 2010.

Vi funderar mycket på nya kanaler för att nå ut med böckerna, men det är som Kim säger, tämligen svårt. Alla förslag är välkomna.

Om man googlar mitt namn finns ett forum där mina böcker diskuteras i detalj, dit alla är välkomna.

/Dan Hörning

P.s. 2011 firar arbetet med Mörkretserien tio år :) Själva teorin runt Mörkret har funnits med sedan Eon började skrivas. d.s.
 
Top