Nekromanti Stormästare

Ptah

Veteran
Joined
8 Mar 2001
Messages
14
I krigarensväg så står det i beskrivningen till Gordpansar att stormästarna i Gordion använder sig av detta. Vilka är stormästarna i Gordion? Är de Primazer eller Storprimazer?
Eller skickliga tempelriddare?
 

Eraser

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
15
Location
Östersund
uppenbarligen nån som är tillräckligt värdefull att kläs in i så dyrt och otympligt pansar

Eraser //
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
folk som är väldigt rädda för att bryta naglarna...

Näe, de är nog som vilken annan stormästare i de cirifaliska länderna. Vilket betyder ledare för en krigarorden i cirzas tjänst. Troligtvis har några av stormästarens män sådana rustningar. Snacka om tung börda som vilar på deras axlar. Annars är det kobolder som har förtjänat/dödat/snott/köpt en av en stormästare. Tro mig, massor av kobolder har denna rustning, vanligtvis med den stora fördelen packåsna för att inte bli överbelastade.

Jag hörde att kobold"jägaren" hade en gubbe med denna rustning. Tillsammans med manzirs klingmästeri. Och kom inte med bortförklaringen att cirefalier har dessa saker. För en manzir har INTE gordpansar. Det har bara de som är kunniga inom cirzas beskydd och kommer från gordrion som har den.

Mina spelare som brukar vara vapenmästare har vanligtvis inte rustning, eller som högst härdat läder eftersom det både hämmar rörelserna och att man enligt de vapenmästare i MIN värld inte ska ha rustning då man inte förtjänar titeln "vapenmästare" om en fiende kan nudda en och att man ska behöva skydd för att överleva. Fegisar, kallas de. Ett hån och många vapenmästare utmanar dessa för att "rena" titeln.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Manziir (OT)

Jag minns när jag skapade och spelade med Rhazcom och när jag skulle ta fram hans rustning. Eftersom Rhazcom är en stridande vapenmästare (till skillnad från "uppträdande") så bär han rätt mycket pansar, främst mjukläder, ringbrynja och plåtskenor. Hans slutliga rustning, mycket tack vare hans nackdel "Fet" vägde bortåt 60kg. =) Men så är han också stark som en oxe och tog denna vikt, tillsammans med sina vapen, utan att nå överbelastningsgränsen som alltid ger +Ob1T6 i svårighet.

Rhazcom var en riktigt trevlig RP, ovanligt trevlig för att vara cirefalier, och när han slog sig ned i Marek Pomian så fällde jag en stilla tår. =)

För att återknuta till ditt inlägg - jag gillar idén med de orustade vapenmästarna och deras filosofi. Den är cool.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 
Top