Nekromanti Storbritannien, eurokrater och Hisingen

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Aah, detta härliga land... Har just läst igenom Euro för första gången, och jag undrar var Storbritannien kan ha hemliga militärbaser. Står det på nån sida jag inte var så uppmärksam på? Så är det nog... men berätta ändå!

Dessutom! Hur uttalas "eurokrater"? Är det "evrokrater" eller "jourokrater"(taffligt skrivet :gremwink:)?

Dessutom 2! Skulle man med gott samvete kunna skicka in rollpersoner i Hisingen för att pumpa någon på information?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Blightlands såklart

Storbrittanien har hemliga militärbaser i stora komplex nedgrävda under the blightlands. Kanske inte helt realistiskt att dom är nedgrävda men lite tufft är det iaf :gremcrazy:

Nej, men i det blightlands så vågar/orkar/kan ingen gå in. Det enda alternativet är att finna dom med spaningssatellit eller spaningsflygplan. Spaningsflygplan kan man skjuta ner om man är lita macho, och satelliterna kan man inte göra mycket åt. Förutom att möjligen skjuta ned dom, men det är en ganska rejäl krigsförklaring, för att inte tala om vilket mästervärk i hacking det är att finna satteliternas position till att börja med :gremwink: (klart H-stämplad information, vart en nations militära spaningssatelliter befinner sig).

/Naug, satellit, satellit woo-ow-oooh satellit satellit...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Aah, detta härliga land... Har just läst igenom Euro för första gången, och jag undrar var Storbritannien kan ha hemliga militärbaser. Står det på nån sida jag inte var så uppmärksam på? Så är det nog... men berätta ändå!

Nope, det står vad jag minns ingenstans. Så det är bara att välja ut platser som passar bra till din kampanj...

Dessutom! Hur uttalas "eurokrater"? Är det "evrokrater" eller "jourokrater"

Det beror förstås på vem som uttalar det... :gremwink: Det bör förstås uttalas på samma sätt som valutan "euro". Om man sedan vill uttala den som "evro" (vilket svenska språknämnden rekommenderar) eller "jouro" (engelskt, men samtidigt närmare stavningen) är väl upp till en själv. Eller helt enkelt en fråga om var i Europa man är (I Tyskland säger de ju "åjro".

/Emil
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Euro bör ju uttalas som du uttalat Europa. Så enkelt är det väl faktiskt? Har vi olika namn på vår världsdel kan vi ha olika namn på vår valuta.

chrull
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,706
Location
Värnhem, Malmö
Re: Storbritannien, eurokrater och Hisingen (OT)

"Jouro" ligger väl inte närmre stavningen? Möjligen om man engelsman, men inte annars. Själv föredrar jag åjro. Det låter gediget på något vis.
 
Top