Nekromanti Stora strider

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Sitter och joxar med formuläret för stora strider inför just en kommande sådan. Är lite osäker på vad O/D står för vid Försvar. Någon som vet? "D" infaller vid moral 0 eller mindre.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Kan det vara Offensiv/Defensiv?
Under 0 så kan de väl inte avancera, endast retirera eller hålla ställningarna?

Har bara läst de reglerna en gång än så länge tyvärr..
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jo, precis så! :)
Sitter med boken och formuläret framför mig nu. Längst upp till vänster har du "Försvar (O/D)". Vid moral visar det såklart vilken typ av Försvarsvärde man kan nyttja vid de olika manövrarna/förflyttningarna.

Du får komma tillbaks med en liten spelrapport sedan hur det fungerade med reglerna! Kommer de få möta något artilleri? :D
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Darn. Det ser så självklart ut nu. D-värdet är naturligtvis när truppen ligger i skydd etc.

Rollpersonerna har en Hotchkiss revolving cannon på sin sida. De ingår i en grupp bestående av ett tjog kavallerister och guldgrävare som försvarar Gordon Stockade mot 100 lakotakrigare.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Låter som att det vankas bra action! Jag får nog skärpa till mig som SL innan någon av mina spelare ser detta! :)
(Påbörjat intro-scenariot i boken, två spelmöten och jag fick slänga in ett barslagsmål sist när jag märkte hur frustrerade de var över all frid)
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Inkognito;n176289 said:
Låter som att det vankas bra action! Jag får nog skärpa till mig som SL innan någon av mina spelare ser detta! :)
(Påbörjat intro-scenariot i boken, två spelmöten och jag fick slänga in ett barslagsmål sist när jag märkte hur frustrerade de var över all frid)
Det löste sig lite av sig själv när vi spelade detta. Min rollperson muckade gräl med en viss bone picker och ett par kavallerister uppskattade inte den andra rollpersonens huvudbonad (sydstatsarmémössa), så det blev två slagsmål innan vi rörde på oss.
 
Top