Är inte krank potentiell pristagare för att ha visat att det är verkstad och inte snack som gäller, och pressat ut spel snabbare än någon annan?
Är inte wilper potentiell pristagare för NNO och hela det designparadigm han driver?
Är inte Dante potentiell pristagare för DanCon och hans arbete här på siten?
Är inte Magnus Seter potentiell pristagare för sina Äventyrsspelsproduktioner?
Är inte Tsanphiel potentiell pristagare för sin ständiga och ibland otacksamma kamp för genusmedvetenhet?
Jag antar att jag har en annan uppfattning än dig vad ett sådant här pris skulle innebära. Jag har föreställt mig det mer likt Nobelpriset i litteratur, ett sätt att uppmärksamma och uppmuntra en hedersfull gärning, stötta en positiv utveckling som sker just nu, snarare än att välja ut rollspelshistoriens bästa. Isåfall kan vi ju belöna de sex du listat och vara klara med det, men...
...vad är poängen, liksom? Vet vi inte alla att de här personerna är framgångsrika konstruktörer? Att de har tryckt rollspel? Behöver Mozart, Beethoven och Bach priser? Förstärker vi inte en redan etablerad kanon ännu mera?
Som jag ser det så är vem som helst en potentiell pristagare. Kanske inte idag, men under deras livstid, ja. Att stryka potentiella pristagare tycker jag blir dels paradoxalt, dels har man börjat göra ett jobb som faktiskt juryn ska göra.