Nekromanti Stora robotar och en röd svart konig sörja.

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
tja alla glada. jag och min spelgrupp har börjat på en science fiction värld inspirerad av Eons raser. och jag skulle behöva lite tips på att namnge två saker.

Det första är robotar som man sitter i och styr, inspirerade av roboten i District 9 och matrix revelution.

det andra är en röd svartkornig tjock vätska som människorna använder för att driva sina bilar och rymd farkoster på, typ som bensin.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ska världen vara en framtidsversion av eon, av vår värld eller en helt ny värld?

Anyhoo, jag kan tänka mig att i vår framtid så kommer nog saker heta ungefär som dom heter nu.
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
Det är en framtidsversion av eon där mundanas yta blivit förstörd så alla har flytt ut i rymden förutom dvärgarna som fortfarande bor kvar på mundana, de som åkte från mundana var jargierna, cirefalierna, momlan, alverna och misslorna
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
han göte said:
Det är en framtidsversion av eon där mundanas yta blivit förstörd så alla har flytt ut i rymden förutom dvärgarna som fortfarande bor kvar på mundana, de som åkte från mundana var jargierna, cirefalierna, momlan, alverna och misslorna
Men, då är det väl ganska enkelt att komma på vad vätskan ska heta.. Ta bara något ord som hör till Mundanas värld och ändra om det lite för att få lite "framtidsfaktor i det.."
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
det är möjligt. men för tips o inspiration är väll detta ett rätt bra ställe att fråga
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Röd svart konig sörja skulle kunna heta Flogiston, vilket är ett bogusämne från vår mänskliga historia - som eventuellt skulle kunna passa Eon's stämning och namnkultur i övrigt. Men jag tror också på att ta något namn som redan finns i Eon (typ kongelat) och modifiera detta, för att antyda att den röd svarta koniga sörjan skulle kunna vara flytande magisk grejs, eller något sånt.

Robotarna skulle helt enkelt kunna heta "robotar". Eller mechor. Det är omöjligt för oss att föreslå något bra namn, eftersom vi inte vet vilken namnkultur och stämning du vill ha i övrigt. Det här måste du nog hitta på själv.
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
tack för flogiston tipset o mechor. jo det är iof sant. kan ju återkomma när vi renskrivit alla antecknigar vi har till en sammansatt text.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Drivs exoskeletten magiskt eller technologiskt? Servorustning, golemrustning, x-otropisk stridsrustning. Ifall stridsrustningarna drivs av magi kan de ju antingen drivas av vätskan och ha ett backupsystem (eller kongelatgenerator) som drivs av en viss aspekt, då kan rymdskepp drivas av astrotropi eller heliotropi och stridsrustningarna och vapnen av termotropin som alstras ur värmeskillnaden mellan en varm förbränningsmotor och omgivningen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Rising said:
Röd svart konig sörja skulle kunna heta Flogiston, vilket är ett bogusämne från vår mänskliga historia - som eventuellt skulle kunna passa Eon's stämning och namnkultur i övrigt. Men jag tror också på att ta något namn som redan finns i Eon (typ kongelat) och modifiera detta, för att antyda att den röd svarta koniga sörjan skulle kunna vara flytande magisk grejs, eller något sånt.
Om jag inte minns knasigt så finns redan flogiston som begrepp i Eon. Om det var ämnet som får saker och ting att brinna eller inte minns jag dock inte längre.
 
Top