Nekromanti Stora Kläder i Stockholm

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tänkte fråga om folk har några tips på affärer i stockholm som säljer (herr)kläder i lite större storlekar. Har visserligen gått ner en hel del men bara från supermegafetto till fortfarande storväxt. (Gått ner från 160+ till strax under 130 på ett år ungefär, är 194cm lång.)

Drar väl fortfarande runt 120cm i midjemått eller nått sånt. Typ 3XL på tröjor/skjortor. Kanske runt en 62:a i byxor. Börjar närma mig en vikt när även vanlig XXL kan funka om de är hyffsat stora i modellen. Är främst intresserad av lite "fritidsaktigare" (eller kanske menar jag ungdomligare?) kläder, typiska finkläder vet jag redan ett par ställen.

Brukar/brukade handla på Nisses nära hötorget, Sörmans vid fridhemsplan och sedan några år har ju även Dressman börjat med en speciell XL-butik. Men alla dessa har ju en tendens att vara lite "gubbiga" och det vore oavsett allt kul med fler ställen att shoppa på. Tänkte att jag kan knappast vara den enda nörden här med (för) stor kroppshydda, så någon/några kanske har bra tips?

Tack på förhand
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Nej, det där är svårt har jag märkt, även för mig på 105 kg. Men storlekar kan variera. Jag är av den generella uppfattningen att amerikanska märken är större, men det är inte alltid så. Adidas har också stora storlekar.

Riktigt jävla less är jag på allt vad "slim fit" heter, som helt har tagit över på t ex H&M. Det sägs att folk blir allt tjockare, men affärerna kör allt mer i "slim fit" - hur går det ihop? Är det för att folk som köper mycket kläder tenderar att vara undernärda?

Oj, det blev lite rage här. Förlåt.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tjockisar köper inte kläder...

detta har givetvis en koppling till att det inte finns snygga kläder åt tjockisarna, men du vet, ond cirkel liksom.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Finns en jeans-butik på Swedenborgsgatan några kvarter söder om Mariatorget på söder. Har aldrig varit in, men dom har ett par gigantiska byxor upphängda över dörren.
 
Top