Nekromanti Stor uppdatering av rollpersonsgeneratorn

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Ah, får låna av en kompis. Trodde det fanns tabeller att bara föra in i JSON det hade varit sweet.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Det hade varit trevligt om man kunde göra alla slagen fysiskt och skriva in resultaten, för oss som gillar att slå tärningar.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
phastari said:
Det hade varit trevligt om man kunde göra alla slagen fysiskt och skriva in resultaten, för oss som gillar att slå tärningar.
Kul idé! Det skulle dock kräva rätt mycket jobb att ordna så det dröjer nog ett tag. Närmsta uppdatering blir att ordna så att man får sina välförtjänta extraenheter om man råkar bli dubbelt lättlärd i en färdighet eller får fler än fem avtrubbningskryss i en kategori. Efter det förhoppningsvis någon form av export till formulär som man kan ladda ner.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Rhodryn said:
Höll på att skapa en karaktär som fick Strider & Drabbnings slaget "Belägring" (minns ej numret), vilket bl.a gör en Lättlärd i Krigsföring. Två slag senare så slog jag Strider & Drabbnings slager "Uppror" vilket gör en Lättlärd i Krigsföring och Ledarskap. När jag såg detta så skrollade jag ner i vänsterspalten för att hålla koll på biten om lättlärda och svårlärda färdigheter (eftersom jag minns det problemet fanns i förra versionen av generatorn). Och sen höll jag koll på det området när jag valde att spara Uppror. Och så fort jag sparade så ersattest min "Lättlärd i Krigsföring" till "Lättlärd i Ledarskap"... men Krigsföring var borta, helt.
Jag tror detta är åtgärdat nu.


Dendron said:
När jag väljer Stad får jag inte med Hantverk.....funkar dock om jag väljer Landsbygd.
Fixat!


Kri said:
Händelserna: "Lättlärd i alla X-färdigheter" verkar inte fungera.

Fick både rörelsefärdigheter och vildmarksfärdigheter utan någon effekt.
Även detta är ordnat nu.

Tack allesammans för testandet!
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
Testade för en tid sedan. Gillar slag mot Intriger och Illgärningar så jag tog några kast på den tabellen.

1: Pakt med Demon
2: Avkomma med Demon
3: Flyr från Demon

Bakgrundsstoryn skriver ju sig själv
 

Kiwok

Veteran
Joined
11 Feb 2015
Messages
56
Något som vore hjälpsamt vore namnförslag på slumpade karaktärer :)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Naqser;n220091 said:
Testade för en tid sedan. Gillar slag mot Intriger och Illgärningar så jag tog några kast på den tabellen.

1: Pakt med Demon
2: Avkomma med Demon
3: Flyr från Demon

Bakgrundsstoryn skriver ju sig själv
En av de stora, och många, anledningar till varför jag alltid har gillat Eon.

För mig så har de flesta karaktärer, som jag har skapat via Eon's karaktärsskapar system (I alla versioner), känts som riktiga levande personer. Jag vet vem de är, deras tidigare historia innan deras kommande äventyrande, varför de är/gör som de är/gör, etc. Tycker att det är något av det roligaste där är, att puzzla ihop alla de här bakgrunds slagen, händelser, mm, och göra en sammanhängande historia för karaktären baserat på dessa puzzelbitar som jag får.

Det är ju inte så att jag inte kan skapa minst lika djupa karaktärer i system som inte har så här pass djupa karaktärsskapar system som t.ex Eon (m.fl) har... min nr 1 favo karaktär som jag har spelat är ju trots allt skapad och spelad i DoD, vilket är ett mycket simplare system ju. Men långt många fler karaktärer tenderar bli mer "slit och släng" typer av karaktärer för mig i simplare system, just pga att deras tidigare historia etc tenderar vara mycket grundare när jag väl "är klar" med dem... där jag helt enkelt inte bryr mig lika mycket om en färdigskapad karaktär i ett simpelt system, som jag gör med karaktärer i system som är som Eon.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Mandarni said:
En annan liten bug, i Google Chrome version [FONT=&quot]Version 55.0.2883.87 m (64-bit) [/FONT]så går det inte att klicka mitt på Slump-knapparna, utan man måste klicka i kanten av dem. Detta problem existerar INTE med Firefox 49.0.2 eller Microsoft Edge 38.14393.0.0, utan det verkar bara vara Google Chrome som har denna bug.
Den här lyckades jag inte fixa själv, men med hjälp från Eonförfattaren Dan Johansson som förutom att vara en utmärkt skribent även är javascriptlärare så ordnade det sig. Gute leute muß mann haben!
 

Kiwok

Veteran
Joined
11 Feb 2015
Messages
56
Det verkar som att det blir något fel ibland när det gäller slumpandet av attributtärningar. Det totala antalet tärningar som placeras ut blir ibland färre än 10. Har hänt med missla, zolod och marnakh för mig.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
kiwok said:
Det verkar som att det blir något fel ibland när det gäller slumpandet av attributtärningar. Det totala antalet tärningar som placeras ut blir ibland färre än 10. Har hänt med missla, zolod och marnakh för mig.
Tack för testandet, nu är felet åtgärdat!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Edit:

Heh... hela detta inlägget blev lite... krångligt och rörigt, och långt (som vanligt, i framtiden)... så för att göra det hela simplare...

Kolla upp händelseslagen:

"Nattsyn" och "Medeltung rustning" (de ger inte sina + till attributer).

"Tung beväpning" (lättlärd verkar inte registreras rätt i "Använd enheter" biten. Den ser redan "använd ut"... för i stridsfärdighets enhets sidan så visar den "Slumpa lättlärd (0/1)" och "Kvar lättlärda: 0", men inga utav stridsfärdigheterna har en (LL) framför sig. Kan inte minnas att jag fått ett val vilken färdighet som skulle bli lättlärd, och kan inte hitta hur man väljer en valfri lättlärd i systemet.

"Hemlig identitet", "Glömd kunskap", och "Skuggornas mästare" (för där verkar vara något konstigt med hur deras + till enheter registreras i "Använd enheter").


För mer detaljerad, och rörigare, och mycket längre, förklaring på dessa saker... se spoiler tagen nedan, där jag sparade orginal inlägget och edit'en.

Specielt de tre sista händelserna ("Hemlig identitet", "Glömd kunskap", och "Skuggornas mästare") kommer nog kräva en läsning utav en stor del av det i spoiler tagen (läs i så fall allt från "Det andra, och mycket större problemet dock, är:" och ner till slutet av inlägget). Som sagt något väldigt konstigt pågår där.

Händelsetabell: Färder & äventyr
Händelseslag: Nr 54 - Nattsyn
Problemet: När händelsen sparas så ger den inte karaktären de +3 på Uppfattning som den ska ge.

Övrigt: Om det gör skillnad så var det en Jargier skapad från Bakgrunds gruppen "Jargiens befolkning". Vet inte helt var skillnaderna kommer in mellan Jargiens befolkning, Vildmark, och Nermadas befolkning, så kände det kanske kan vara bra att veta om det har skillnad på tabellerna.

Har också återskapat problemet med ytterligare en Jargier från Jargiens befolkning, och en slumpad folkslag (Cermirier) under "Nermadas befolkning", för att kolla om det hände igen, och det gjorde det på båda där ingen fick +3 på Uppfattning.


Edit:

Händelsetabell: Strider & drabbningar
Händelseslag: Nr 53 - Medeltung rustning
Problemet: När händelsen sparas så ger den inte karaktären de +3 Tålighet som den ska ge.

Övrigt: Jargier från bakgrundstabellen Jargiens befolkning... (Ja... jag tenderar göra MÅNGA Jargier när jag genererar karaktärer... utav 25 sparade karaktärer, så är 17 av dem Jargier... XD ). Har ej försökt återskapa denna dock... pga vad klockan är.

Har också stött på några andra konstigheter när jag skapade karaktären som jag beskriver i Edit delen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Karaktären fick en valfri lättlärd färdighet i Stridsfärdigheter, från "Tung beväpning" i Strider & drabbningar (kommer ej ihåg nr).

I "Använd enheter" delen så kan jag se i Stridsfärdighets gruppen att det står "Slumpa lättlärd (0/1)" uppe till höger, och ner till vänster så står det "Kvar lättlärda: 0" (står även "Kvar valfria lättlärda: 0" men den hanterar ju valfria som inte är låsta till just den gruppen, så inte relevant här)... men jag har inte fått varken välja, eller slumpa fram den valfria lättlärda stridsfärdigheten som jag fick här.

Ingen utav Stridsfärdigheterna har en (LL) framför sig heller. Vet inte om det är bara jag som har missat hur man gör detta, eller om systemet inte har registrerat det ordentligt, eller om det inte finns inbyggt helt i systemet än.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det andra, och mycket större problemet dock, är:

När allt var klart förutom färdighets enheterna så tryckte jag ju så klart på "Använd enheter". Här noterade jag något konstigt med 2 utav färdighets grupperna. Varje grupps länk innehåller ju namnet på gruppen, hur många poäng som är kvar, och vad det totala antalet poäng är som du har att använda i just den gruppen.

Vänsterspalten sade att detta är hur många enheter jag skulle ha:
- - -
3 enheter Kunskapsfärdigheter
0 enheter Mystikfärdigheter
9 enheter Rörelsefärdigheter
8 enheter Sociala färdigheter
16 enheter Stridsfärdigheter
2 enheter Vildmarksfärdigheter
2 enheter Språk
19 valfria enheter
- - -

Och enligt "Använd enheter" sidan så stämde de här överns med sista siffran i varje färdighets grupps länk... så det stod t.ex en 8 i slutet på "Sociala färdigheter (8/8)". Men av någon anledning så stämde inte första siffran överens med andra siffran på två färdighetsgrupper, rörelse och vildmark.

På de två så stod det så här från början "Rörelsefärdigheter (5/9)" och "Vildmarksfärdigheter (0/2)". Och detta var innan jag ens använt några poäng alls på någon färdighet. Jag gick in och kollade i båda grupperna, och där var inga konstigheter alls så långt jag kunde se, de såg båda ut som de borde se ut innan man börjat lägga enheter på färdigheterna. Så någon stans så har 4p rörelse och 2p vildmark försvunnit (eller inte lagts till när andra siffran fick sitt nya värde tillagt), hur vet jag inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Noterade en tredje konstighet också efter jag använt alla enheterna (grupprelaterade, valfria, språk, etc), så när karaktären var klar (förutom biten med att det saknades poäng så klart, vilket jag ju itne kan göra så mycket åt, mer än att jag skrev det i den sparade filen utav karaktären).

Detta upptäckte jag efter jag hade tryckt "Visa formulär", och därefter tryckt "Visa enhetsköp". Helt plötsligt så hade enhets siffrorna på vissa färdighets grupper ändrats. Där det hade stått att jag totalt hade 16 Stridsfärdighets enheter, "Stridsfärdigheter (0/16)", så stod det nu "Stridsfärdigheter (0/12)". Och där det innan stått "Valfria enheter (0/19)" så stod det nu "Valfria enheter (0/15)".

Så där är något konstig här med hela enhets biten.


Karaktären skulle ha totalt 59 enheter enligt Vänsterspaltens Enhets siffror... för vänsterspalten visar fortfarande samma siffror, efter tredje konstigheten döck upp, som jag skrev ovan i den andra konstigheten som jag upptäckte.

Men enligt de "nya" siffrorna efter jag hade kollat karaktärs formuläret och sedan gått tillbaka till enhets sidorna, så borde jag bara ha totalt 51 enheter. Där de 8 poängen som "försvann" då är 4p stridsenheter och 4p valfria enheter.

Men när jag räknar ihop antalet enhetspoäng som jag har använt igenom hela karaktären, både när jag går igenom varje färdighetsgruppssida och räknar varje registrerad enhet intill varje färdighet, och när jag räknar ihop de "Använda till färdigheter" och "Använda valfria" och språkenheter (som man ser under Sammanfattningen i "Valfria enheter" länken), så ska jag ha använt 53 totala enheter.

Så borde ha haft totalt 59 enheter, men påstås bara skulle ha haft 51 enheter efter jag kollade formuläret och gick tillbaka till enhets sidan, men ska tydligen ha använt 53 totala enheter.

Detta stämmer överens litegran nummermässigt sätt med det jag skrev i word filen jag sparade om karaktären, där jag skrev in vad som saknades (+3 tålighet, enheter, lättlärd, etc)... där jag saknades 4 enheter rörelse, och 2 enheter vildmark. Så 53+6 = 59.

Samtidigt så stämmer 51 vs 59 grejerna överens med varandra när jag kollar vilka händelser som karaktären har fått... där de 4 enheterna som försvann från strid, (0/16) till (0/12), och de 4 enheterna som försvann från valfria, (0/19) till (0/15), verkar stämma överens med händelseslagen "Hemlig identitet" (ger 4 stridsenheter) och "Glömd kunskap" (ger 4 valfria enherer kopplade till kunskapen).


Huh... upptäckte också precis att händelseslaget "Skuggornas mästare", som karaktären också fick, verkar stämma överens med att jag saknades 4 rörelse enheter och 2 vildmarks enheter som jag nämnde i den andra konstigheten ovan... eftersom Skuggornas mästare ger en just det, 4e rörelse och 2e vildmark.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag hoppas att jag har förklarat allt på ett förståligt sätt... blev nog lite rörigt där mot slutet. XD
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Rhodryn said:
"Nattsyn" och "Medeltung rustning" (de ger inte sina + till attributer).
Fixat!

Rhodryn said:
"Tung beväpning" (lättlärd verkar inte registreras rätt i "Använd enheter" biten. Den ser redan "använd ut"
"Hemlig identitet", "Glömd kunskap", och "Skuggornas mästare" (för där verkar vara något konstigt med hur deras + till enheter registreras i "Använd enheter").
Får kolla nogrannare på det vid tillfälle. Fick hem provtrycket till Damarien idag och det kommer bli en oerhört snygg bok!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Ooh nice... låter som Damarien inte är långt borta då... förutsatt att provtrycket var bra. :D


Also... här nedan kommer mer långdraget från mig om generatorn. XD

- - - - -

Jag har spenderat "lite" tid idag med att kolla runt mer med det jag stötte på innan. Jag har inte stött på igen att där saknades enheter till färdigheterna (första siffran då innan man ens köpt något, "Rörelsefärdigheter (5/9)")... trots att jag sökte upp de tre slagen som jag spekulerade var orsaken (Hemlig identitet, Glömd kunskap, Skuggornas mästare). Så vet inte om det var bara en temporär bug, eller om andra saker med karaktären måste ha varit på ett specifikt sätt, eller om jag gjorde något fel, eller om där faktiskt är något problem med dem, eller vad det nu än var. Det kanske är andrasiffran här som felet var på, att den hade fått ett plus på sig när den inte skulle ha det... vet inte riktigt.

- - - - -

Den tredje grejen dock, det där sista siffrorna (t,ex "Kunskapsfärdigheter (16/12)") visar tillsammans totalt 8 poäng mindre efter man har tryckt på "Visa formulär" inom "Använd enheter" sidan... den buggen har jag lyckats återskapa mer eller mindre.

Problemet verkar inte ligga i händelse slagen (även om det ju finns en chans att några av dem faktiskt kanske orsakar något liknande), utan problemer verkar mer ligga i Bakgrunds slagen... de som get ett slag på en händelse tabell, och +4 på två olika färdighetsgrupper åtminstone (kollade inte närmre på de andra som ger andra grejer). Nästan alla backgrunds slag som jag testade sänkte (efter man kollar formulärs länken) andra siffran på samma färdighetsgrupp som man fick från dem, och vad jag kan se så är det alltid totalt minus 8 också. Kom fram till detta pga att alla karaktärerna jag skapade i dag hade inga händelse slag som stämde överens med vad som försvann.

Denna buggen verkar inte vara så farlig som den först kan tyckas... den effekterar inte antalet enheter som man faktiskt har att använda. För denna sänkning av andra siffran händer även om man kollar formuläret innan man har använt några enheter. Så om man ska ha totalt "Rörelsefärdigheter (8/8)" (där 4 av dem är från bakgrunds slaget), och man går till formuläret och sedan tillbaka till enhets sidan, så kommer den nu då visa "Rörelsefärdigheter (8/4)" istället... men man kan fortfarande använda 8 totala enheter.

- - - - -

När jag gjorde dessa testerna dock så märkte jag att åtminstone en av backgrunderna ger fel grejer (den enda jag kommer ihåg som gav fel siffror). "Ordensriddare" (nr 60), säga att den ska ge "1 slag på Kunskap & mysterier, 4 enheter Stridsfärdigheter, 4 enheter Vildmarksfärdigheter", men ger 4e Kunskapsfärdigheter istället för 4e Stridsfärdigheter (vilket är fel enligt min regelbok, den ska ge stridsenheter som beskrivningen säger). Den orsakar dock fortfarande sänkning på andra siffran, fast just nu så är det ju kunskap och vildmark som sänks, inte strid och vildmark.

.- - - - -


En tanke med generatorn... där är en del platser i generatorn där det känns konstigt att man inte kan själv välja "grejen", utan man måste slumpa fram tills man får vad man ville ha. De jag mest tänker på är när man vill köpa fler Expertiser/Hantverk till karaktären (Kännetecken ska ju inte gå att köpa har jag för mig, så räknade inte den), och köpa extra språk/skriftspråk, och kanske något annat som jag glömt. Vet inte hur många gånger jag har fått sitta och konstant trycka på att slumpa om expertiser, hantverk, och språk/skriftspråk för att köpa till exakt den som jag vill att karaktären ska ha.

I vissa fall så önskar jag att allt som slumpas i spelet ska gå att manuelt välja... men det är mest pga att det kan ta rätt mycket tid ibland att försöka återskapa en bug som man råkade på. Många utav Eon IV's slumpade tabeller har ju en 50-100 olika resultat trots allt, och att försöka få fram ett specifikt slag då kan vara frustrerande... som när man behöver få tag på slag nr 54 (Nattsyn) på en av händelse tabellerna (för att återskapa problemet), där nästan alla numrena mellan 50-59 slogs multipla till en handfull gånger under ca 15 minuter... medan 54 bara slogs 2 gånger (för så klart så råkade jag trycka förbi den första 54'an som jag slog runt ca 5 minuters sträcket... :p )... minns specielt nr 55 som slogs någonstans runt en 7-8 gånger... 45 slogs en hel del också... XD Men jaja... det skulle kanske vara onödigt att göra detta, efter som det skulle kräva en hel del jobb, antar jag, för att temporärt lägga till det... temporärt för slutprodukten borde ju följa regelboken, där det mesta är helt slumpat.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Miljön: Hav ger 8 Vildmarksfärdighets enheter, borde vara 5.
Miljön: Lärosäte ger 3 Socialafärdighets enheter, borde vara 2.
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
avatarex;n219896 said:
Kul idé! Det skulle dock kräva rätt mycket jobb att ordna så det dröjer nog ett tag. Närmsta uppdatering blir att ordna så att man får sina välförtjänta extraenheter om man råkar bli dubbelt lättlärd i en färdighet eller får fler än fem avtrubbningskryss i en kategori. Efter det förhoppningsvis någon form av export till formulär som man kan ladda ner.

Vad händer om man får mer än fem avtrubbningskryss? Kan inte hitta i boken.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kunskap & mysterier: 19 Experiment
Saknar information om vad man får för slaget.

---
19 Experiment
Rollpersonen har experimenterat med (eller blivit utsatt för) olika preparat som på något sätt förvridit dennes sinne och kropp. Detta kan vara allt ifrån alkemiska mixturer till svampar eller droger.
[]
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Saknas inte ett folkslag som hör till nermada bakgrunden, själva nermaderna? Sen så begränsas väl folkslagsvalet av vilken bakgrund man valt eller slumpat fram. Borde väl vara opraktiskt att välja genver från nermada tex. Eller har jag missat något?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Rhodryn said:
När jag gjorde dessa testerna dock så märkte jag att åtminstone en av backgrunderna ger fel grejer (den enda jag kommer ihåg som gav fel siffror). "Ordensriddare" (nr 60), säga att den ska ge "1 slag på Kunskap & mysterier, 4 enheter Stridsfärdigheter, 4 enheter Vildmarksfärdigheter", men ger 4e Kunskapsfärdigheter istället för 4e Stridsfärdigheter
Fixat!

Rhodryn said:
I vissa fall så önskar jag att allt som slumpas i spelet ska gå att manuelt välja... men det är mest pga att det kan ta rätt mycket tid ibland att försöka återskapa en bug som man råkade på. Många utav Eon IV's slumpade tabeller har ju en 50-100 olika resultat trots allt, och att försöka få fram ett specifikt slag då kan vara frustrerande...
Det skulle kräva en del programmering, får se om det blir av senare. Hursomhelst, buggarna du upptäckt med enheterna ska fixas, men det är Damarienprio nu.

phastari said:
Miljön: Hav ger 8 Vildmarksfärdighets enheter, borde vara 5.
Miljön: Lärosäte ger 3 Socialafärdighets enheter, borde vara 2.
Fixat!

phastari said:
Vad händer om man får mer än fem avtrubbningskryss? Kan inte hitta i boken.
Det står inget om det i boken, men i generatorn får man en extra enhet.

Vicotnik said:
Kunskap & mysterier: 19 Experiment
Saknar information om vad man får för slaget.
Fixat!

Toman said:
Saknas inte ett folkslag som hör till nermada bakgrunden, själva nermaderna? Sen så begränsas väl folkslagsvalet av vilken bakgrund man valt eller slumpat fram. Borde väl vara opraktiskt att välja genver från nermada tex. Eller har jag missat något?
Jo det har du rätt i. Jag lägger in nermadierna när Damarien är på tryck.
 

Kiwok

Veteran
Joined
11 Feb 2015
Messages
56
Det krånglar fortfarande med attributtärningarna. Jag slumpade en rollperson fullständigt och det placerades bara ut 3st t6 på styrka, de resterande tärningarna syntest inte till. :)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Kiwok;n221991 said:
Det krånglar fortfarande med attributtärningarna. Jag slumpade en rollperson fullständigt och det placerades bara ut 3st t6 på styrka, de resterande tärningarna syntest inte till. :)
Testade detta, och kan styrka Kiwok's erfarenhet. Faktiskt, så går det återskapa problemet om man använder "Slumpa extra*tärningar" i Grundattribut tabben/sidan också.

Om man stöter på problemet där det saknas Extraträrningar efter att det har slumpats så kan man trycka på "Nolla extra*tärningar" så kommer alla 10 tärningar tillbaka, oavsätt hur många som försvann.

Samtidigt, om man saknar Extratärningar så kommer alla tillbaka också om man trycker på Slumpa extra-tärningar (förutsatt att det inte buggar igen på nästa tryck).

Om där saknas tärningar så kan man inte få tillbaka alla genom att använda minus (eller plus) tecknen, utan då har man totalt bara den mängd som faktiskt syntes. Så klart kan man få tillbaka alla med tidigare nämnda lösningar.

Om man tar bort alla satta tärningar, när det saknas, så kan plusa till 3 tärningar på samtliga attributer. Och då menar jag inte att man kan sätta 3 tärningar på alla attributer samtidigt (så att det blir för många extra tärningar), utan jag menar att alla attributer kan få 3T6 på sigså länge "lagret räcker". Testade detta för att se om någon av attributerna kanske hade fått en tärning på sig, men att den bara inte syntes... för då skulle jag t.ex kanske inte kunna sätta mer än 1 eller 2 tärningar på den innan den stoppade en från att lägga till fler.

Efter ha spenderat en stund med det så verkar det som att mönstret med denna buggen är att: Om Styrka får 3T6 på sig, så finns där en chans att tärningar försvinner. Jag har haft vissa slumpningar där alla tärningar fanns där även när Styrka hade 3T6, men mer vanligt är att där saknas allt mellan 1 till 7 tärningar om Styrka hade 3T6 på sig.

Inga andra attributer verkar vissa dessa tendenser när de har 3T6 på sig (och där Sty då har 0-2 Extratärningar på sig så klart).
 
Top