Nekromanti Stoppa varulvsrundorna på lördagar

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
För att det inte ska uppstå en diskussion i Varulvskalenderium , vad tycker folk om att rundorna går exvis lör - ons, ons - lör? Är det bra eller anus? Har folk svårare att klara att en runda avslutas på en lördag än en söndag? Är onsdagarna roligare än torsdagar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag har flaggat och spammat ner den andra tråden om att stopp på torsdagar är kasst. Det är vår lir-dag och det kan inte rubbas.

Jag gillar söndag-onsdag, onsdag-söndag

Är absolut inte helt främmande med att stoppa spelet helt under lördagarna. Dock så är det ju helt frivilligt att logga in på ett varulvsspel så det kanske är en dum pryl att ens tänka på.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Jag har flaggat och spammat ner den andra tråden om att stopp på torsdagar är kasst. Det är vår lir-dag och det kan inte rubbas.

Jag gillar söndag-onsdag, onsdag-söndag

Är absolut inte helt främmande med att stoppa spelet helt under lördagarna. Dock så är det ju helt frivilligt att logga in på ett varulvsspel så det kanske är en dum pryl att ens tänka på.
Fast, man mpåste ju tänka på vilka dagar folk föredrar. jag vill inte ha varulvsspel som avstannar (vilket är väldigt vanligt, och jag har varit en av dom som orsakar det i spel) och det är ju risken om man har det på en dag som majoriteten inte gillar.

Sen så måste man ju locka folk till att spela.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Absolut. Det är ju majoriteten som räknas, och håller man i ett spel så är det ju sak samma vilka dagar det är start och stopp på. Jag menar bara att jag personligen inte tycker torsdagar har fungerat så bra, men det är ju bara för egen del jag nämner det. Alla övriga dagar kan jag lägga hur mycket (nästan i alla fall) tid på varulvsspel, men är det lir då måste man ju ha fokus på det.

Att spelet stannar av är ju så klart naturligt men det går säkert att luska i det hela. Troligen är ju exempelvis lördag en sådan dag där det inte händer så mycket alls i spelet. Man sitter där själv och F5:ar hela dagen, och övriga deltagare är på en kul fest eller umgås med sin sambo och sånt där knas. Det var mest det jag var inne på att det kanske finns spelare som vill ha ett aktivitets stopp på exempelvis lördagar. Då kanske aktiviteten överlag ökar på andra dagar? Jag har ingen aning egentligen, men den här tråden är ju kanon för att lufta det hela.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Det var mest det jag var inne på att det kanske finns spelare som vill ha ett aktivitets stopp på exempelvis lördagar. Då kanske aktiviteten överlag ökar på andra dagar? Jag har ingen aning egentligen, men den här tråden är ju kanon för att lufta det hela.
Tänker inte svara på hela inlägget (iaf inte just nu) men det var just den här anledningen som jag skapade inlägget. Vilka dagar är dom mest ultimata att starta och avsluta rundor på? Om det är söndag eller lördag eller tisdag gör ingen skillnad, jag vill veta vad folk tycker!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Som jag nämt tidigare så föredrar jag:
Måndagar - Torsdagar eller Söndagar - Onsdagar.

Jag ser ogärna att en runda tar slut på en fredag eller lördag för då är min aktivitet väldigt låg på forumet då jag har annat för mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Slut på söndagar och veckodagar bortsett fredagar vore klart bäst. Fredag och lördag gör man väl vanligtvis något socialt med vänner och sånt?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Som jag nämt tidigare så föredrar jag:
Måndagar - Torsdagar eller Söndagar - Onsdagar.

Jag ser ogärna att en runda tar slut på en fredag eller lördag för då är min aktivitet väldigt låg på forumet då jag har annat för mig.
Sön - ons verkar vara det som folk tycker är bäst, och som jag tycker är helt okej. Jag antar att du rollspelar på lördagar, och därför fungerar det bäst för dig?

Jag gissar därefter att dom flesta gör det på lördagar, dock att det finns undantag förstås.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Slut på söndagar och veckodagar bortsett fredagar vore klart bäst. Fredag och lördag gör man väl vanligtvis något socialt med vänner och sånt?
Jag gör massa socialt varje dag. Men jag förstår din poäng. :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Att avsluta en runda på lördagar känns som galenskap
på Lovecraftnivå.
Den viktigaste tiden på rundan och där det brukar hända mest intressanta saker är under rundans sista timme.

Så att lägga den under dagen där många kommer vara borta känns dumt. det känns som något skurkarna kommer vinna massor på.
jag är förövrigt tveksam till söndagar också eftersom söndagrana brukar vara ganska inaktiva dagar.

Jag gillar främst förslaget att man kör måndag- fredag. och vilar på helgerna.


//Lukas som inte kom på något specielt jag kunde göra till mitt 555inlägg, förutom möjligen det här:
Bonnlurk, läbbiga skurk, ynkliga parasit.
Pottsork, snuskiga snork, din ruttna rot, din fulla kork.
Avskum, spattig och krum, du är så jävla dum.
Ditt usla gam, din slemmige torsk, förnicklade, pappskalle skum.

Förbanne mig!

Lägg ägg, slibbiga drägg, skitstövel och bandit.
Slashas, ditt vidriga as, piss och pest och senapsgas.
Sopprot helidiot, fan vad det bär emot.
Din sabla bock, ditt feta arsel, våga dig aldrig mer hit!
Attans skitskrap! För e vi, sa-ha-hatans.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Att avsluta en runda på lördagar känns som galenskap
på Lovecraftnivå.
Den viktigaste tiden på rundan och där det brukar hända mest intressanta saker är under rundans sista timme.

Så att lägga den under dagen där många kommer vara borta känns dumt. det känns som något skurkarna kommer vinna massor på.
jag är förövrigt tveksam till söndagar också eftersom söndagrana brukar vara ganska inaktiva dagar.

Jag gillar främst förslaget att man kör måndag- fredag. och vilar på helgerna.
Det här känns som ett ganska roligt förslag. Dock, är inte fredagarna som lördagar (eller kanske värre t om..?). Är det inte då bättre att ha söndag som en vilodag?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
Att avsluta en runda på lördagar känns som galenskap
på Lovecraftnivå.
Den viktigaste tiden på rundan och där det brukar hända mest intressanta saker är under rundans sista timme.

Så att lägga den under dagen där många kommer vara borta känns dumt. det känns som något skurkarna kommer vinna massor på.
jag är förövrigt tveksam till söndagar också eftersom söndagrana brukar vara ganska inaktiva dagar.

Jag gillar främst förslaget att man kör måndag- fredag. och vilar på helgerna.
Det här känns som ett ganska roligt förslag. Dock, är inte fredagarna som lördagar (eller kanske värre t om..?). Är det inte då bättre att ha söndag som en vilodag?
Sorry slarvfel

Måndag till torsdag, fredag till söndag ledigt,
jag skulle dock kunna tänka mig att den nya rundan postas fredags kväll.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
Att avsluta en runda på lördagar känns som galenskap
på Lovecraftnivå.
Den viktigaste tiden på rundan och där det brukar hända mest intressanta saker är under rundans sista timme.

Så att lägga den under dagen där många kommer vara borta känns dumt. det känns som något skurkarna kommer vinna massor på.
jag är förövrigt tveksam till söndagar också eftersom söndagrana brukar vara ganska inaktiva dagar.

Jag gillar främst förslaget att man kör måndag- fredag. och vilar på helgerna.
Det här känns som ett ganska roligt förslag. Dock, är inte fredagarna som lördagar (eller kanske värre t om..?). Är det inte då bättre att ha söndag som en vilodag?
Sorry slarvfel

Måndag till torsdag, fredag till söndag ledigt,
jag skulle dock kunna tänka mig att den nya rundan postas fredags kväll.
Om spelet bara pågår mellan måndag och torsdag så kommer det ta väldigt lång tid att spela klart ett parti, samt att får du uppehåll i spelet så är det lätt att tappa fokus och glömma saker.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
Att avsluta en runda på lördagar känns som galenskap
på Lovecraftnivå.
Den viktigaste tiden på rundan och där det brukar hända mest intressanta saker är under rundans sista timme.

Så att lägga den under dagen där många kommer vara borta känns dumt. det känns som något skurkarna kommer vinna massor på.
jag är förövrigt tveksam till söndagar också eftersom söndagrana brukar vara ganska inaktiva dagar.

Jag gillar främst förslaget att man kör måndag- fredag. och vilar på helgerna.
Det här känns som ett ganska roligt förslag. Dock, är inte fredagarna som lördagar (eller kanske värre t om..?). Är det inte då bättre att ha söndag som en vilodag?
Sorry slarvfel

Måndag till torsdag, fredag till söndag ledigt,
jag skulle dock kunna tänka mig att den nya rundan postas fredags kväll.
Om spelet bara pågår mellan måndag och torsdag så kommer det ta väldigt lång tid att spela klart ett parti, samt att får du uppehåll i spelet så är det lätt att tappa fokus och glömma saker.
Jag tror dock att det skulle vara en förbättring mot hur det är nu där jag upptäcker att spelet helt dör i varannan runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag upplever också, precis som Lu-kaazh att liren brukar dö ut ungefärt varannan runda. Det beror säkerligen på vilka som är med, och vad som redan uppdagats men ändå. En vilodag eller liknande tror jag absolut skulle hjälpa spelandet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
En vilodag eller liknande tror jag absolut skulle hjälpa spelandet.
Fast vi har ju alla olika optimala vilodagar. Jag tycker spelet bör vara igång varenda dag, så ingen missgynnas av vilka dagar som det spelas. Plus det som Vic var inne på, föståss.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
fredagar och lördagar är det kass aktivitet på, så stopp på nån av de dagarna är kanske inte att föredra.

Jag tror att sön-ons (3 dagar), ons-sön (4 dagar) är bäst, annars funkar ju mån-tor, tor-mån... Så länge helgrundan är längre så tror jag att det blir så jämnt som möjligt utan avbrott, och avbrott tror inte jag är så bra, men det har ni ju redan skrivit.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vad jag har bestämt till mitt spel

Spelstart söndagar (förutom första runda, som skall starta lördagen den 10 mars), rundan avslutas på onsdag. Sedan startas en ny runda senare som avslutas på söndagen.

Ingen vilodag dvs. Men, jag tänker nog testa det någon gång i framtiden (om ingen annan vågar göra ett test med det). Jag tror isf att det ultimata är en dag, dock är jag ej säker på specifik vilken dag.

Så, det har jag bestämt.
 
Top