Nekromanti [Stockholm] Spelledare söker grupp till Symbaroum

Voltäär

Veteran
Joined
17 Nov 2014
Messages
8
Hej,

Jag köpte relativt nyligen spelet Symbaroum men saknar en aktiv grupp. Jag är då en kille som är 21 år gammal och har spelat aktivt i snart 4 år. Jag har varit spelledare för de flesta tänkbara Drakar och Demoner: Trudvang scenariona (Den Mörka Solen, Galtevår, Ödesrunorna) och har dessutom skapat en del eget material till dessa spel. Jag har dessutom spelat Mutant: År Noll samt Mutant: Undergångens arvtagare. Att rollspela är det roligaste jag vet, framför allt att spelleda. Jag skulle gärna plockas upp av en grupp som behöver en spelledare och ett spel, men tänkte annars skapa en ny!


Det jag är ute efter är först och främst mellan 4-6 spelare som alla är intresserade av att spela cirka 4 timmar i veckan? Ungefär, jag kan inte sätta en tid själv, så jag tänker att det är någonting som kan diskuteras när gruppen väl är full och möten börjar planeras. Men regelbundna och fasta tider är någonting som jag verkligen skulle vela ha, då anledningen till att jag inte spelar just nu är en brist på en sådan regelbundenhet att det kan ta månader mellan varje spellsession! En annan sak är att vi alla måste vara flexibla när det kommer till spelplats, jag bor i Haningen men kan tänka mig att åka hela vägen till Uppsala ifall att det är där det ska spelas för dagen. Det skulle också vara ett stort pluss om vi som spelade kunde komma överens med varandra utöver rollspelandet :)

Jag kommer åka iväg och backpacka mig igenom Malaysia den femtonde December men är tillbaka i mitten av Januari, så helst skulle jag vela komma igång så snart som möjligt med spellandet, men folk har det stressigt just nu på alla håll och kanter, så startdatumet kanske skulle vara i Januari. Men när det väl kommer igång så kommer det bli grymt!

Lite teasers för själva spelet (till er som inte redan har sett det)
http://imgur.com/a/KTmD6
http://www.jarnringen.com/symbaroum/
https://www.youtube.com/watch?v=bskqLepRvWA
 

Scraphead

Veteran
Joined
14 Nov 2014
Messages
14
Jag är intresserad. Har precis gjort mig redo att spelleda detta spel nu på söndag. Har därför läst en stor del av äventyren som är ute. Är hursom otroligt intresserad av att spela i denna värld. :)
 

Oskar

Veteran
Joined
12 Dec 2012
Messages
7
Hej!
Jag heter Oskar och gillar att spela rollspel. Skulle gärna vara med och spela Symbaroum, det verkar coolt! Jag har ingen särskilt stor erfarenhet, varken av att spela eller spelleda. Har främst spelat warhammer fantasy och då i form av olika one-shots, sen har jag dykt upp på repetikon en gång eller två. Men ser fram emot att en dag vara del av en episk kampanj med maffiga äventyr och coola karaktärer, och då verkar ju Symbaroum vara ett bra spel!

I övrigt är jag 23 och bor i Bromma, har inget emot att åka en bit för att spela, och drar det igång i Januari passar det utmärkt.
Hoppas vi kan spela tillsammans!
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Jag är också intresserad! Jag är 32 år och bor på Kungsholmen, så jag kan ganska lätt ta mig till passande plats för spel. Jag är dock småbarnsförälder och kommer kanske inte att kunna så ofta som en dag i veckan, men om ni är villiga att sänka ambitionsnivån på just den punkten är jag gärna med.

Jag har spelat Drakar och Demoner sedan barnsben med min 20 år gamla spelgrupp. Vi har dock svårt att få till träffar (då alla har så himla viktiga liv numer) och jag är sugen på att spela mer.
 

illnon

Veteran
Joined
27 Sep 2010
Messages
61
Location
Stocholm
Hej jag heter Axel och är väldigt intresserad är en 29 åring som bor i segeltorp. Kollade in dom länkarna och det se väldig ut och verkar väldig spännande. Fick en bra känsla va det jag såg och lilla jag läste ut över det har jag noll koll på just Symbaroum. Har spelat on off i typ 20 år och det jag har under mitt bälte är mutat utgången arvtagare, eon, drakar och demoner 91, drakar och demoner 6 expert, drakar och demon trugvang , noir neo tech lord of the rings + ett par indy spel. Är redan med i grupp som ja trivs i och kommer var kvar i men vi är lite oregelbundna i spel mötena. Så tänke varför inte en till grupp så man kan få sin fix va rollspel. Hoppas bara jag inte är för sen och din grupp är full och skulle det va så att du nån man kort kan jag alltid kolla med nån i min grupp om den vill hänga på
 
Joined
27 May 2014
Messages
90
Jag tycker detta låter intressant. Jag är 30 år och bor i Årsta, och har väl försökt spela rollspel i 20 år men haft otroligt lösryckta grupper som haft svårt att få till konsekventa möten i sitt spelande. Symbaroum är ett spel som jag vet rätt lite om men som verkar ha en cool stämning, och min primära erfarenhet är att spelleda så jag är faktiskt genuint sugen på att vara en spelare och INTE ha superkoll på ett spel för en gångs skull. Håller med om att rollspel är min favorithobby, men det är också den mest svårtillgängliga hobbyn så utan mycket motiverade spelare så kan det vara svårt att få till rätt stämning.

Jag är för närvarande nyexaminerad och arbetslös så jag lär kunna vara väldigt tillgänglig en obestämd tid, men reserverar mig för att få tajtare schema alltmer tiden lider men som det ser ut nu så är jag väldigt tillgänglig och flexibel vad gäller rollspel. Jag har erfarenhet av en hel del, men främst Eon, Mutant År Noll, Svavelvinter, Call of Cthulhu och Noir.
 
Top