Nekromanti [Stockholm] Spelare söker grupp

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Sedan, speciellt för er som inte kunde eller av annan anledning inte var med på fikaträffen, någon som är intresserad av att köra en fikaträff tisdagen 6/12? Samma tid och plats som förra gången (Thélins vid Fridhemsplan, 18:30).

Tydligen var jag lättidentifierad med beskrivningen skägg+röd jacka :) (om någon annan var där, men inte kunde hitta oss, får gärna motsäga det...).
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n211629 said:
Sedan, speciellt för er som inte kunde eller av annan anledning inte var med på fikaträffen, någon som är intresserad av att köra en fikaträff tisdagen 6/12? Samma tid och plats som förra gången (Thélins vid Fridhemsplan, 18:30).
För tydlighets skull; eftersom ingen visat intresse för en till fikaträff i morgon tisdag så blir den inte av.
 
Joined
28 Apr 2009
Messages
16
Location
Stockholm
Hallå!

Blev tipsad att komma in hit då även jag är en övervintrad rollspelare från det tidiga 90-talet som vaknat ur min dvala och nu börjat känna av abstinensen. Drömmen hade varit att få spela Drakar och Demoner igen, i Ereb Altor, men som den nyvakna rollspelare jag är så har jag inga direkta krav :)

Tar gärna en fika och pratar rollspel och eventuellt framtida rollspelande med likasinnande.
 

Andreas

Veteran
Joined
18 Jan 2010
Messages
24
Location
Ösmo
Hej!

Den här tråden verkar ha gått i dvala, men det skulle kännas lite dumt att göra en ny tråd då den skulle ha handlat om precis samma sak - person i Stockholmstrakten söker grupp.. =) Förutom en sommar där Mouse Guard duggade tätt för ett antal år sedan och en del enstaka olika speltillfällen har jag inte spelat "på riktigt" sedan 90-talet då Drakar och Demoner var det som gällde.

Har känt av lusten ett tag nu (att nya versionen av Drakar och Demoner släpptes har eldat på) och tyckte det var dags att lägga ut en krok! Är beredd att prova allt. Fika verkar vara ett bra ställe att börja på.. Är det någon som fortfarande är lite fikasugen?
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Jag missade ju förra fikat, så jag hoppar gärna på om möjligheten dyker upp igen! :)

Som jag skrev tidigare i tråden är jag öppen för de flesta system och genres, förutsatt att schema och personkemi klickar. Tyvärr har jag ingen spelledartalang, utan är renodlad spelare. Hojta gärna till om fika blir av. :)
 

Alkemidas

Veteran
Joined
30 Nov 2016
Messages
7
Hej.
Jag missade också förra fikat, och är fortfarande sugen på både fika och på att sammanstråla i en spelgrupp.
 

Andreas

Veteran
Joined
18 Jan 2010
Messages
24
Location
Ösmo
Då är vi ju (minst) tre intresserade! Är det någon som känner till ett trevligt ställe vi skulle kunna sammanstråla på? Jag känner typ bara till Thelins.. :) Eller kanske avvakta att någon mer nappar?
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Jag har mycket dålig koll på fikaställen i Stockholm men är öppen för förslag. :) Gärna lokaltrafiksvänligt alternativt så långt ut från centrum att parkering finns lättillgängligt. I övrigt har jag inga krav. ^^
 

1897

Veteran
Joined
3 Mar 2010
Messages
38
Location
Stockholm
Då jag inte haft möjlighet att spela något på ett tag vore det riktigt kul att eventuellt spela lite igen. Om tid och plats fungerar skulle jag vara väldigt intresserad av att ses över en fika. Kan tänka mig att spela det mesta men rent generellt har jag mest spelat olika fantasyspel eller Mutant i alla dess olika versioner.
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Då har vi ju en början till en grupp här. :) Förutsatt att någon kan tänka sig spelleda. Har vi någon frivillig? ^^
 

Andreas

Veteran
Joined
18 Jan 2010
Messages
24
Location
Ösmo
Jag har inte spellett mycket alls, det enda seriösa försöket jag gjorde i vuxen ålder var att spelleda Mouse Guard och det är ju lite speciellt, men det var kul och jag kan tänka mig att prova på igen. Om nu ingen annan brinner för det förstås!

Gällande fikaställe känner jag till liite av de centrala delarna av stan och sen Jakobsberg där jag bor - är det någon som känner till något som uppfyller Lakrits önskemål? Om ni nu inte vill åka ut till Järfälla, för här vet jag att det finns parkering.. :o)
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Ja, nej jag har ingen spelledartalang, så är glad om någon annan tycker det är kul. :)
Något bra fikaställe borde vi ju kunna hitta tycker jag. Gamla stan har väl ett gäng misstänker jag. Kanske svårare att hitta en tid. När kan folk ses? :)
 

1897

Veteran
Joined
3 Mar 2010
Messages
38
Location
Stockholm
Fik borde som sagt inte vara ett problem. Vad gäller tid kan jag den här veckan i stort sett vilken tid som helst eftermiddag/kväll. Nästa vecka kan jag inte alls, och veckan efter det är jag väldigt flexibel.
 

Andreas

Veteran
Joined
18 Jan 2010
Messages
24
Location
Ösmo
Jag kan oftast i stort sett när som helst förutom på kontorstid, just den här lördagen går dock bort. Ska vi vara ambitiösa och försöka ses redan den här veckan? Förslagsvis söndag någon gång mitt på dagen?
 
Top