Nekromanti [Stockholm] Spelare söker grupp

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Om ingen har någon bestämd åsikt så kan ju du välja, Lupus. :)
 

phastari

Veteran
Joined
19 Apr 2014
Messages
58
Vad vill ni spela? Om det inte är tisdagar så kan jag vara på men beror på system etc.
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
18 kan bli lite tight för mig, hellre 1830 om möjligt. :)

Fik spelar inte någon större roll, så länge det går att ta sig dit med tunnelbana. Har tyvärr inte hunnit utforska Stockholms fikutbud, så har inga egna förslag. Men alla Lupus lät väl bra?
 

lokomotiv

Veteran
Joined
5 Jun 2003
Messages
41
Location
Borlänge
Jag är öppen för samtliga de fiken. 18.30 är att föredra. Jag gillar pathfinder dnd etc. Men kan tänka mig att spela det mesta.
 

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Senast jag spelade ett rollspel så var det NeoTech, så jag är definitivt öppen för alla förslag. ;)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Såg just att Lindquist tydligen stänger 18:00. Då vi inte känner varandra tror jag det blir enklast att hitta varandra på Thélins vid Fridhemsplan. De har öppet till 20:00.

phastari;n210063 said:
Vad vill ni spela? Om det inte är tisdagar så kan jag vara på men beror på system etc.
Vad och hur
Lupus Maximus;n209620 said:
Själv gillar jag karaktärsdrivet (det är rollpersonernas och SLPernas agendor och personligheter som driver saker framåt), samt rollpersonen liv och leverne i spelvärlden. "Rollspelsregler" ser jag som en bunt förslag till spelledaren.
Några exempel på settings jag är intresserad av för längre spel; Sandukar (Noir), Exalted, Star Trek, Twilight 2000, moddad version av nWoD, Buffy/Angel-verse, Serenity/Firefly.

Jag räknar dock inte med att alla kommer att ha gemensamma spelintressen med alla, men det behöver inte heller vara målet. Kan lika gärna bli mer än en spelgrupp av det hela :)
 

Leadbelly

Veteran
Joined
30 Nov 2008
Messages
8
Location
Nynäshamn
Om det skulle visa sig att folket i denna tråd vill ha någon mera spelare så skulle jag kanske vilja haka på. Jag vill dock säga att jag är mindre karaktärsdriven och mera regel- och tärningsslagsdriven (tabeller, ja tack!). Har mestadels spelat gamla rollspel (90-tals) plus lite sporadiskt de senaste åren. Bor i Stockholm och har tid att spela ganska ofta.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Leadbelly;n210250 said:
Om det skulle visa sig att folket i denna tråd vill ha någon mera spelare så skulle jag kanske vilja haka på. Jag vill dock säga att jag är mindre karaktärsdriven och mera regel- och tärningsslagsdriven (tabeller, ja tack!). Har mestadels spelat gamla rollspel (90-tals) plus lite sporadiskt de senaste åren. Bor i Stockholm och har tid att spela ganska ofta.
Låter inte som om vi två skulle vara kompatibla spelmässigt, men jag skulle bli förvånad om ingen av de andra också gillar regel och tärningsdrivet. :)
 

lokomotiv

Veteran
Joined
5 Jun 2003
Messages
41
Location
Borlänge
181cm + grå rock + troligen skäggstubb + lite tunnhårig (troligen mer än jag vill erkänna) + tar med mig min surfplatta för identifikation. :)

Ser fram mot att ses! Alltid kul att träffa nytt folk! :)
 

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Skägg + glasögon + blåjacka + keps eller mössa för att dölja tunnhårighet ;)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Det blev jag, lokomotiv, och Pntus. Blev lite allmänt rollspelspratande, samt att Exalted blev uppbollat som ev. spel att senare köra längre i.

Men vi pratade också om, som nämndes tidigare i tråden, att köra lite "oneshots" först. Ett par nämndes på fikat, men lite fler alternativ. Förutom Utpost så passar nog alla av dessa för 1-4 spelare + spelledare för varje oneshot.
Exalted, som mortals/heroic mortals ca 100 år innan en ev. kampanjstart. Bland annat som ett sätt att lära känna settingen.
Star Wars D6. För många känner till Star Wars, och det går väldigt snabbt att sätta sig in i mekaniken.
All Flesh Must Be Eaten. Zombie-apocalyps. I stort sett samma mekanik som Buffy/Angel, men passar nog bättre för oneshot.
James Bond. För att det uppdragsorienterade tänket bara måste vara bra för en oneshot.
Utpost. Relationsdrama i rymden. Indie/samberättarspel. Utmärkt spel för att öva på att leva ut rollpersonen. Funkar nog bäst på 4-6 spelare + "spelledare".
 

Leadbelly

Veteran
Joined
30 Nov 2008
Messages
8
Location
Nynäshamn
Jag kunde tyvärr inte komma i torsdags, men är ändå intresserad av spel. I synnerhet Star Wars D6 låter lockande.
 

Alkemidas

Veteran
Joined
30 Nov 2016
Messages
7
Hej.

Om det finns plats över så är jag också intresserad av att ingå i en spelgrupp. Är också en återvändare med nyfunnet spelsug. Har inte spelat något sen tidigt 00-tal, och inte regelbundet sen sent 90-nånting.. Är öppen gällande system och spelvärld.

MVH Jonas
(Och ja. Undertecknad har tjuvläst tråden ett tag och registrerat sig bara för att svara på den här tråden)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Leadbelly;n211447 said:
Jag kunde tyvärr inte komma i torsdags, men är ändå intresserad av spel. I synnerhet Star Wars D6 låter lockande.
Vi håller för närvarande på att planera upp ett speltillfälle. När det tillfället är bestämt så tänkte jag nämna det här, för det kommer nog finnas utrymme för 1-2 till spelare för den omgången. Just Star Wars D6 kommer jag nog att köra flera olika oneshots med (just för att den är så pass enkel att komma igång med).

phastari;n211545 said:
Jag är sugen på en EON IV grupp.. vet inte om det var på bordet.
För egen del är det inget som lockar för närvarande, men det kan nog vara möjligt att andra är intresserade. Är det som spelare eller spelledare du är intresserad av det? Och om du kan tänka dig spelleda det, kanske köra en oneshot (eller three-shot :) ) så de som är nyfikna på det har en möjlighet att testa?

Alkemidas;n211616 said:
Hej.

Om det finns plats över så är jag också intresserad av att ingå i en spelgrupp. Är också en återvändare med nyfunnet spelsug. Har inte spelat något sen tidigt 00-tal, och inte regelbundet sen sent 90-nånting.. Är öppen gällande system och spelvärld.

MVH Jonas
(Och ja. Undertecknad har tjuvläst tråden ett tag och registrerat sig bara för att svara på den här tråden)
Välkommen :)

Vi har bara kommit så långt som att några få av oss han träffas på en fikaträff, och håller på att planera upp en oneshot. Så det finns helt klart potential att hitta spelgrupp.
 
Top