Nekromanti [Stockholm] Spelare söker grupp

EmilW

Veteran
Joined
3 Nov 2016
Messages
2
Hej alla glada (och alla andra med, för den delen!)

Jag är en "återvändande" rollspelare/spelledare som fått upp suget för hobbyn igen efter många år av högst sporadiskt spelande. Då de grupper jag spelat med tidigare fallit isär så söker jag nu ny hemvist med ljus och lykta.

Tidigare erfarenheter inkluderar Eon, WoD, Warhammer (både fantasy RP samt Dark heresy), DoD, aD&D, Kult, Shadowrun, Scion, samt förmodligen en hel del som jag glömt eller "bara" köpt böcker för.

Jag letar efter en grupp som spelar regelbundet, idealt någon gång varannan vecka. Jag är hyffsat mobil och skulle kunna tänka mig att spela i närliggande städer ifall kemin stämmer med gruppen.

Mvh
Emil
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Hej Emil,

Har du hittat en grupp än?
Jag är också på jakt efter grupp i Stockholm och tänkte att vi kanske kan slå följe så att säga. Då är vi ju åtminstone halvvägs till en hel grupp. Själv har jag noll och
ingen spelledartalang tyvärr, hur ser det ut för dig?

Jag har erfarenhet av mängder av system, men har mest timmar lagda på eon, DnD och GURPS. För mig spelar system och genre mindre roll, men personkemi är desto viktigare. Spelstilsmässigt uppskattar jag en härlig blandning av rollspel, spänning, och klurande, med en lagom dos actionkrydda. Karaktärsutveckling och relationsbyggande tycker jag är särskilt roligt, men det allra viktigaste i min värld är "rule of fun", alla ska ha roligt. :)

Låter det intressant så svara gärna i tråden eller maila mig på jossa_86@hotmail.com

Mvh

Josefin
 

lokomotiv

Veteran
Joined
5 Jun 2003
Messages
41
Location
Borlänge
Hejsan,

Är också intresserad av en Stockholmsgrupp. Personkemi är viktigt, att ha roligt är a och o.
MVH
Micke
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag är potentiellt intresserad. Men utöver personkemi så gäller det att tycka att samma saker är kul. Jag kan vara rätt kräsen med vad och speciellt hur det spelas, så kompatibel spelstil prioriteras högt från min sida.

Själv gillar jag karaktärsdrivet (det är rollpersonernas och SLPernas agendor och personligheter som driver saker framåt), samt rollpersonen liv och leverne i spelvärlden. "Rollspelsregler" ser jag som en bunt förslag till spelledaren.

För min egna del ser jag helst att man kör lite oneshots för att känna varandra på pulsen, både personkemimässigt och spelstilsmässigt. Om inte annat så blir det enklare att prata detaljer om ev. längre rollspelskapanjer om man har hunnit skaffa sig lite gemensamma referensramar.

Samt, jag spelleder gärna.
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Instämmer i allt Lupus, självklart är kompatibel spelstil mycket viktigt!
Jag sållar mig också till ditt läger i regelexemplet, regler är mig helt irrelevant. Så länge dom fungerar lägger jag ytterst lite vikt vid dom. :)

En annan tråkigare sak som måste fungera är spelschema. När och hur ofta folk kan och vill spela är ytterst relevant. Oftast där det har brustit i mina tidigare grupper tråkigt nog.

Vad säger ni? Är alla fortfarande intresserade?
Ska vi som är det träffas och fika/prata rollspel och kanske lägga upp planer för framtida oneshots?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Fram tills årsskiftet är det enda ständigt upptagna dagen onsdagar; resten är flexibelt. Varannan vecka känns som ett rimligt åtagande för mig när det gäller en längre kampanj, men när det gäller oneshots behöver jag inte oroa mig för hur det kanske ser ut om någon månad.

Vad sägs om att sikta på en fika under nästa vecka, så får Emil en chans att hinna se responsen i hans tråd, samt att någon till kanske hinner hitta tråden också?
 

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Hejsan!

Har varit sugen på att hitta en grupp ett tag men har inte varit så aktiv i mitt sökande. Men en nystartad grupp kändes som ett bra tillfälle att meddela mitt intresse. I princip har jag varit en oaktiv rollspelare sen mitten av 90-talet fast jag har testat på att rollspela en del i MMO's för att stilla behovet. men det har inte känts som samma sak. Har försökt lyft frågan att rollspela med vänner som älskar att spela brädspel, men tyvärr, inget intresse för det. Arkham Horror går tydligen bra, men inte Call of Cthulhu, oh well.

Hur som helst, rostig men väldigt entusiastisk, sugen på att vara med i ett kollektivt berättande igen. :)

Mvh
Pontus

(Japp, jag registrerade mig idag för att kunna svara på denna tråd. :wink:)
 

Lakrits

Veteran
Joined
1 Apr 2009
Messages
21
Vad trevligt med så många intresserade! :)

Jag träffas gärna nästa vecka på en fika. Jag är kan alla kvällar utom tisdag. När passar det övriga?
 

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Då tänker inte jag bidra med fler kvällar som inte går. Alla resterande dagar funkar för mig. :)

Edit: Kanske måndag eller torsdag? (under helgen funkar ju också)
 

EmilW

Veteran
Joined
3 Nov 2016
Messages
2
Hej Allihopa!

Försvann ifrån tråden då saker hände i när-familjen, men Micke lyckades hitta mig på FB (tack för det!)

Det ser ut som att vi är ett gäng som är intresserade av att ses för att prata. Siktar vi på torsdag nästa vecka?

Mvh
Emil
 

lokomotiv

Veteran
Joined
5 Jun 2003
Messages
41
Location
Borlänge
Klockan 18:00? 18:30? Mina arbetsdagar kan vara lite okontrollerbar. Känner tyvärr inte till så många fik i Stockholm. Men tar bil så tar mig dit jag behöver. Kan även hämta upp om någon vill ha upphämtning på vägen. Åker från Södertälje.
 

Pntus

Veteran
Joined
15 Nov 2016
Messages
12
Torsdag funkar för mig och är flexibel när det gäller tid. :)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Själv föredrar jag 18:30, men jag kan nog få 18:00 att funka.

För att bolla upp tre förslag på fik:
Kafferepet, Klarabergsgatan 35 (Vid T-Centralen). Mest centralt. Men kan nog vara svårast att hitta parkeringsplats i närheten; samt har trappa mellan kassan och där man kan sitta, vilket kan vara ett problem om någon har något rörelsehinder.
Thélins Café, S:t Eriksgatan 43 (vid Fridhemsplan)
Lindquists Konditori, Odengatan 27 (Närmsta tunnelbanestation är nog Tekniska högskolan, uppgång Körsbärsvägen).
 
Top