Nekromanti [Stockholm] Shadowrun

Lloyd

Veteran
Joined
29 Jun 2013
Messages
4
Location
Stockholm
Söker en spelgrupp i Stockholm att spela Shadowrun med, spelat det mycket innan och saknar det verkligen. Jag heter Lloyd, är 28 år och arbetar med IT och projektledning på en organisation som heter Studiefrämjandet, spelat rollspel sen barnsben bor i ett lajvarkollektiv i Farsta. Kan också skaka fram spellokaler centralt i Stockholm =)
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Har aldrig spelat det men vill testa så många nya rollspel som möjligt så jag är på
 

Lloyd

Veteran
Joined
29 Jun 2013
Messages
4
Location
Stockholm
Fyran är den jag kört mest, kört trean också men inte så mycket. Förbeställt femman också :gremlaugh: Precis vilken version det är spelar inte jättestor roll för min del, det är mest själva technofantasygenren och spelvärlden jag är en sucker för
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Har hört gott om Shadowrun från en kompis i helgen så jag är definitivt nyfiken och intresserad av att spela! Har inte spelat det tidigare och är relativt ny till rollspel i överlag.

Undrar också hur omfattande en ev kampanj skulle vara?

EDIT: Insåg att det f.n. står Umeå på "plats", är pga att jag sommarjobbar där - vanligen bor och pluggar jag i Stockholm :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sevensky said:
Fyran är den jag kört mest, kört trean också men inte så mycket. Förbeställt femman också :gremlaugh: Precis vilken version det är spelar inte jättestor roll för min del, det är mest själva technofantasygenren och spelvärlden jag är en sucker för
Hey, har du sett den här varianten? http://sentientgames.wordpress.com/2012/05/31/shadow-hack/

(Jag har fått en fix idé om att jag vill spelleda Shadowrun, så jag håller just på och letar runt efter sådana här mer slimmade/indie system.)
 

Lloyd

Veteran
Joined
29 Jun 2013
Messages
4
Location
Stockholm
@Alla, jag kommer att dra på semester nästa vecka och vara hyfsat okontaktbar i en 3-4 veckor men om någon känner för att dra ihop nåt är hag på, nås enklast på Lloyd.baltz@gmail.com

@Arvidos, inte sett den, däremot kört Mouseguardhacket av Shadownrun ett par gånger, det var grymt bra.
http://mightyatom.blogspot.se/2010/04/mouse-guard-shadowrun-hack.html
Har också hört rykten om ett kommande apocalypse world hack till Shadowrun, vilket vore awsome x10

Götet är en bit bort men kör du över internet är jag på =)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sevensky said:
@Alla, jag kommer att dra på semester nästa vecka och vara hyfsat okontaktbar i en 3-4 veckor men om någon känner för att dra ihop nåt är hag på, nås enklast på Lloyd.baltz@gmail.com

@Arvidos, inte sett den, däremot kört Mouseguardhacket av Shadownrun ett par gånger, det var grymt bra.
http://mightyatom.blogspot.se/2010/04/mouse-guard-shadowrun-hack.html
Har också hört rykten om ett kommande apocalypse world hack till Shadowrun, vilket vore awsome x10

Götet är en bit bort men kör du över internet är jag på =)
Åh, är du den Lloyd? Då har vi ju setts i Indierummet och hemma hos w176.

Jag har också sett Mouse Guard-hacket, men jag har aldrig fått Mouse Guard att kännas bra i spel. Det blir bara en serie utmaningar utan riktigt liv i. Kanske gör jag något fel. Skulle gärna vilja att det funkade! :gremsmile: Har du något mer material än rollformuläret? Like, vapendata, magi, andar att åkalla?

AW-hacket är The Sprawl, som muterade till ett renodlat cyberpunk-hack, men författaren har lite tips om man vill hacka det tillbaka till Shadowrun:
http://apocalypse-world.com/forums/index.php?board=38.0
Vi får se vad vi vill spela i gruppen härnäst, bestämmer vi oss för Shadowrun så hackar jag The Sprawl till ett Shadowrunhack istället, jag kan skicka det isåfall. :gremsmile:

Tack för erbjudandet om internetspel! Men jag har tillräckligt med spel i meatspace. :gremsmile:
 

Shadowrunner

Veteran
Joined
27 Jul 2013
Messages
4
Hej
Spelade SR 2ed och 3ed på den tiden det begav sig (är old school med betoning på old, men inte spelat på flera år). Nu när både shadowrun returns och shadowrun 5ed kom ut så väckte det en hel del gamla minnen. Såg den här tråden när jag googlade på shadowrun och Stockholm.

Skulle vara roligt att börja spela igen :gremsmile:

/Mauritz
 
Top