Nekromanti [Stockholm] Shadowrun 5

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Ja... då har jag min kopia av Shadowrun 5.
Om jag ska beskriva min reaktion till det så är det extas. Dom har gjort ett mycket bra jobb med denna edition.

Jag är mycket sugen att spela det och söker andra som skulle vara intresserade.

Det skulle antingen vara att spela efter 17 på vardagar eller när som på helger, det kan man ju kolla om jag får några som är intresserade.

Men om du är sugen på Shadowrun 5 och bor i Stockholm, skriv här.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag vill spela, men min tid är kraftigt begränsad.

mån-tor efter 18 och så ska det inte krocka med min, Eksems eller Robs kampanjer...
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Yes! Jag är jättepepp på att spela det! Kan de tider du föreslår till hösten. Jag kommer tillbaka till Sthlm den 20:e aug.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
alldrig spelat shadowrun men jag är på och jag kan måndagar when some (onsdagar,torsdagar,fredagar från kl 17)
 

ertr

Veteran
Joined
23 May 2012
Messages
8
Location
Uppsala
Låter mycket intressant. Spelvärlden i Shadowrun är en av mina favorit spelvärldar.
Det var länge sedan jag spelade Shadowrun så jag har glömt det mesta av reglerna, men eftersom det väl är nya regler i SR5 så är det knappast något större problem.

Jag bor visserligen i Uppsala, men har inga större problem att ta mig in till Stockholm. De närmaste veckorna har jag semester och kan spela i stort sett när som helst - längre fram så är det helgerna som funkar för mig.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag är gärna med och spelar, men det beror lite på hur det är upplagt.
Blir det spel en gång i veckan där man måste vara med alla speltillfällen så får jag nog tacka nej.

Om det är att man inte måste vara med varje gång så borde jag kunna vara med ibland iaf. Det beror på hur mycket plugg det blir i skolan.

Så jag är intresserad, men med begränsning.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Jag är eventuellt intresserad om det blir på helger, 1-2 ggr i mån, och att det inte blir något annat spelande i höst. Gillar världen så det vore roligt.
 
Joined
22 Jul 2013
Messages
4
Om det finns plats så är jag lätt på! Bor i norrort av Stockholm (Upplands Väsby) och undrar vart i Stockholm vi skulle träffas om så. Har mycket fritid nu för tiden och kan dyka upp när det behövs.
 

Shadowrunner

Veteran
Joined
27 Jul 2013
Messages
4
Tjena där. Lika bra jag hakar på i alla shadowrun trådar jag hittar :gremwink:

Har precis pluggat in mig på 5ed och är väldigt sugen på att spela det på riktigt. Sist jag spelade rollspel var när 2ed och 3rd ed var aktuella (vilket var några år sedan) men nu när Shadowrun Return och 5ed kom så skulle det vara roligt att börja spela lite igen :gremsmile:

Verkar som 5ed har lånat tillbaka det som fungerade (cyberdecks är tillbaka, men med mycket bättre och snabbare regler. Prio system vid chargen är tillbaka, men förbättrat etc etc jidder jadder).

Bor i Rönninge, men att lira i Stockholm är inga problem.

/Mauritz
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Shadowrunner said:
Tjena där. Lika bra jag hakar på i alla shadowrun trådar jag hittar :gremwink:

Har precis pluggat in mig på 5ed och är väldigt sugen på att spela det på riktigt. Sist jag spelade rollspel var när 2ed och 3rd ed var aktuella (vilket var några år sedan) men nu när Shadowrun Return och 5ed kom så skulle det vara roligt att börja spela lite igen :gremsmile:

Verkar som 5ed har lånat tillbaka det som fungerade (cyberdecks är tillbaka, men med mycket bättre och snabbare regler. Prio system vid chargen är tillbaka, men förbättrat etc etc jidder jadder).

Bor i Rönninge, men att lira i Stockholm är inga problem.

/Mauirtz
Fett med nice då kan vi ju samåka bor i salem
 
Top