Nekromanti Stockholm scenario festival!

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
http://scenariofestival.se/

"Stockholm Scenario Festival is bringing some of the greatest scenarios in the world for a weekend of fun!

A scenario is everything from a freeform roleplay scenario to a blackbox larp scenario. It is a story, told and created together. It is interactive and participatory and requires little or no preparation from you as a participant.

We want to rocket-fuel the tradition of scenario writing in Sweden and inspire new writers by introducing our “Rising Stars” section."

Ser ut att bli grymt bra, och intressant. Och arrangeras av bra folk.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Verkar intressant. Synd att det är om tre år så man hinner glömma det.

Übereil, inte bokstavligt talat om tre år
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Argh! said:
Eh, vem riktar de sig mot med tanke på att det är skrivet på engelska?
Den nordiska scenen för sådant här är som jag förstått det väldigt nordisk, typ Fastaval, Knutpunkt med mera, och det lär vara en hel del mytomspunnet coola människor från grannländerna på plats! Hoppas!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Megafail att krocka med BSK, annars tufft. Dock som vanligt frustrerande att alla dylika Stockholmsarr numer alltid utspelas i avkrokar till förorter (även om just sagda förort ligger behändigt nära för mig). Man får hoppas på en rungande framgång så att man kan unna sig finlokaler i faktiska Stockholm nästa gång.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Träffar man på något forumfolk där? Jag hinner nog bara med att gästa lördagen.

-Gunnar (som glädjs åt tanken att Tangonätter ska spelas igen!)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
MrG said:
Träffar man på något forumfolk där? Jag hinner nog bara med att gästa lördagen.

-Gunnar (som glädjs åt tanken att Tangonätter ska spelas igen!)
Jag är där iaf. Lyckades arsla mig med anmälan så har bara drop in-plats men det blir nog bra ändå!

Vilka fler kommer?
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Ser sjukt häftigt ut! Fast jag hade lagt upp den helgen som plugghelg... :/ Men om det är fler tänker droppa in någon dag så kan jag tänkas vara på :gremsmile:

EDIT: Gah, det såg så roligt ut så jag har anmält mig till drop in! ^^ Tror nog det blir lördag, men det beror på. Vilka andra kommer?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag TRODDE att det skulle krocka med BSK för min del, men det visade sig istället att BSK krockade med något helt annat, så jag missar tyvärr det här arret trots att jag bor nästgårds. Kanske nåt annat år, om de inte fortsätter med den dåliga idén att krocka med andra konvent (även om jag inser att overlap med BSK består av ungefär jag).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Eksem said:
(även om jag inser att overlap med BSK består av ungefär jag).
Jag valde också bort det här för BSK, men kanske mest för att Borås är mycket närmare än Stockholm. Däremot tänkte jag mig till Grenselandet i Oslo nu till helgen, som är lite norges motsvarighet till det här, går fortfarande att sistaminuten köpa biljetter till olika lajv/scenarion om man skulle råka vara i närheten.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Helvete. Vad. Bra.

Kul att träffa Sia också, hoppas på RepetiCon!

Helvete. Vad. Bra. Detta. Var!!!!!
 
G

Guest

Guest
Men vad hände'rå? Vad spelades? Du är en sån jävla teaser!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Men vad hände'rå? Vad spelades? Du är en sån jävla teaser!
Slängde upp en liten spelrapport av The one that got away, senare kommer en, troligtvis ganska lång, rapport på Play the cards
 
Top