Nekromanti [Stockholm] Sökes 2 kvinnliga rollspelare till en Eon 4a kampanj.

Dark_Lotus

Veteran
Joined
24 Feb 2014
Messages
29
Hej på er nyfikna rollspels själar.

Är spelledare över en grupp som nu har funnits i över 1-2 år.
Skulle vilja beskriva att vi är ett ganska härligt gäng på 5 personer (1 spelledare och 4a spelare ,allihopa är vi grabbar), kort och gott om spelarna i gruppen ,ett härligt gäng med en hel del humor, som även har respekt för varandras åsikter och bor på olika orter här i stockholm.

För tillfället så håller vi på kör en kampanj i eon 4a och vi söker 2 kvinnliga rollspelare till gruppen för att få lite mer jämnare könsfördelning i gruppen (Då jag som spelledare upplever att det bjuder in mer till socialt rollspelande i kampanjerna).



Lite kort om kampanjen;

Rollspelarna i gruppen spelar en syskon familj som har fått förvaltat en stad utav deras föräldrar som är högt uppsatt inom en av de Jargiska familjerna.
Kampanjen innehåller just nu en del politiskt spel och även en del intrigspel ,med low fantasy stämmning än så länge - även om det finns en del övernaturliga element i kampanjen (med syftet då på det religösa).
Vi har hunnit komma in på 8e spelmötet och nästa gång är det 9e spelmötet.



Hur jag brukar spelleda;

Jag är en spelledare som är ganska konsekvent med mina spelare ,dvs allt som görs får en konsekvens - varesig det är possetivt eller negativt.

Kör även med in och utledningstexter i samband med musik för att öka stämningen inför spelmöterna och lämna spelarna med en cliffhanger för att öka nyfikenheten till nästa spelmöte.

Brukar köra med en hel del musik och ljudeffekter i spelmöterna för att förliva stämmningarna och inlevelserna i rollspelandet.

Brukar även vilja att rollspelarna aktivt går upp och spelar ut sin scen så man inte blir stillastående och stämningen stannar av - då en del av att gå in i scenen ger mer epik till det hela.

Tar gärna diskutioner om hur vi som grupp kan förbättra rollspelskampanjerna tillsammans (Dvs demokrati i gruppen :) ).




Vad vi söker utav dig som rollspelare;

Då alla spelare i gruppen verkar ha en mängd olika saker i livet, dvs Äktenskapliga plikter ,jobb ,flickvän eller annat - så kan det vara bra med 2 spelare som kan expandera gruppen med 2 platser då det ger mer dynamik och fler spelare till kampanjen.

Det spelar ingen roll om du är erfaren rollspelare eller ej ,vi ser fram emot nya spelare för att ge lite mer liv till kampanjen.

Vi bjuder in dig/er till att gästspela först i ett spelmöte för att se om kemin stämmer överens för dig/er och oss , för att det ska bli en så pass trivsam kampanj som möjligt.



---------------------------------------------------------------------------------------------
/Spelledare Dark_Lotus


Ps. Hör gärna av er igenom att skicka ett Meddelande till mig här på rollspel.nu
 
Top