Nekromanti [Stockholm] Söker seniora CoC-spelare

PromeMorian

Veteran
Joined
30 Apr 2014
Messages
6
Hej,

Under många år har vi varit ett gäng som spelat framförallt Call of Cthulhu i främst 1920-tal och nutid. Vår spelgrupp har varit hyfsat stabil genom åren, förändrade arbets- och familjeförhållanden till trots. Men på sistone har några fått allt svårare att hitta tid för speltillfällen, och vi skulle därför vilja komplettera gruppen med några nya personer. Vi träffas inte superofta, kanske en kväll varannan månad - ibland lite mer frekvent. Vi som då frågar är stadgade herrar i 40-årsåldern som är tämligen sociala och även har intresse för bl a SciFi, fantasy och politik - om man skulle vilja diskutera annat än rollspelande med oss. Låter detta kul? Hör i så fall gärna av er.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Nån kväll varannan månad låter äntligen som en tidsplan jag kan realistiskt förhålla mig till.
Är man som stadgad dam -- nä, det där är bara fel, vi säger: som skröplig gremlin över 40 -- också välkommen att mejla och få mer berättat?
PromeMorian said:
Du är välkommen att höra av dig du med!
 

87.jansson

Veteran
Joined
9 Jul 2015
Messages
1
Godkväll mina herrar!

Blev precis medlem här på rollspel.nu i syfte att hitta folk som spelar Call of Cthulhu! Detta är den enda tråd jag hittar för tillfället, så jag gör en chansning här.

Tråden är ca ett år gammal, så frågan är väl: är det fortfarande aktuellt med denna spelgrupp?

Kan även nämna att jag är ett och annat decennium yngre än ni efterfrågat. Född 87! Men jag är någorlunda väluppfostrad, 'tämligen social' med ett stort intresse för sci-fi, skräck och i viss mån fantasy.

Spontan reaktion på detta?

MVH
Thomas Jansson
87.jansson@gmail.com
 

Tarkan

Veteran
Joined
30 Aug 2002
Messages
3
Hej! 42 årig norrortare här som tycker detta låter intressant om det fortfarande är aktuellt. Är inne på Fantazy och CoC.
 
Top