Nekromanti [Stockholm] Runequest 6, Shadowrun eller liknande.

Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Tja,

Då var det dags för mig att se om det finns folk i Stockholm som är sugna på att spela lite rollspel.
Har ett par kampanjer i tankarna.

Runequest 6: Gruppen är utsända av en hertig eller hertiginna för att hjälpa hon/han med ett par problem men allt eftersom så börjar saker bli lite konstiga och allt är inte som det verkar. Tänkte mig ganska low magic och inga fantasy raser. Om ni möter något mytologiskt monster så är det Minotauren i Greyhall eller liknande, det är inte en orch pack här och ett orch pack där.

Shadowrun: Tänkte mig något ganska annorlunda och använda Shadowrun för mer Sci-fi, gruppen är troligen mercenaries inhyrda av CDF (Colonial Defence Force) för att hjälpa till med olika typer av problem som kan uppstå på det planeter som de har koloniserat eller ska kolonisera, skulle kunna ta en annorlunda vinkel och gruppen är en straffbatalion, ni är fångar som får att få frihet gör saker för CDF.

Sen så har jag en hel del andra ideer som jag troligen kommer att skriva här när jag har lite mer tid.
Jag tänkte spela fredag, lördag eller söndag så man har lite tid. Skulle gärna börja tidigare så det inte blir så sent och istället för att köra långa sessioner så kör man 3-4 timmar max.
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,180
Låter spännande. Jag är intresserad.

Söndagar fungerar för mig. Fredagkvällar likaså, med reservation för att jag kan vara lite trött och seg så där i slutet på arbetsveckan.
Lördagar är jag däremot oftast (men inte alltid) uppbokad med annat.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Låter intresant, jag kan också fredagar och söndagar allt som oftast i alla fall
 

waterlily

Veteran
Joined
2 Mar 2015
Messages
2
Hej, har bara spelat D&D och det var för många år sedan. Kan tänka mig att Runequest skulle också vara något jag tycker om men har aldrig provat. Letar ni bara efter spelare med mycket erfarenhet? Är i 30års åldern och bor i Västerort.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag letar efter folk som vill ha roligt och spela rollspel! Spelar ingen roll om man är nybörjare eller veteran. Jag är 25 och nästan alla är välkomna. Jag har problem med vogoner och power gamers.
 

waterlily

Veteran
Joined
2 Mar 2015
Messages
2
Då så! Det borde nog funka isf. Var någonstans har du tänkt dig att spela? Är det i stan eller söderut skulle det funka bäst för mig på fredagskvällar.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag bor norrut så antingen hos mig eller hos någon annan som kanske bor mer centralt. alternativet är att man lirar på Dragons lair. Sorry jag har varit sjuk i en vecka och sen har jag haft en del att göra så jag har glömt att kolla in på WRNU förutom att svara på tekniker forumet.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Helt ok. Om du bor kvar där du bodde när jag var hos dig disst så var det rätt smidigt. Att sitta på DL är skitjobbigt för ljudvolymen
 

tob1wan

Veteran
Joined
20 Mar 2015
Messages
1
Hey, I would also be very interested. As you can already tell, I'm not Swedish, but maybe you consider some rounds in English as well or a mix of Swedish and English. My Swedish right now is okay, but not yet good enough for roleplay. However, I'm getting better with every day and therefore it shouldn't take too long until we could switch to Swedish. Would also be good for me to improve my Swedish :)

If that is an option for you, I would be happy to join :)
 
Top