Nekromanti [Stockholm] Rollspelskväll 21 mars Dragon's Lair

Mäster

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
76
Vi på rollspelsbloggen boningen.org älskar rollspel och vill gärna att andra ska börja spela. Därför har vi påbörjat ett samarbete med spelföreningen Dragon’s Lair (Kungsholmstorg 8 i Stockholm). Målsättningen är att ge spelintresserade en möjlighet att testa på rollspel.

Det kommer att bli tre stycken rollspelskvällar under våren, onsdag 21 mars, onsdag 18 april och onsdag 23 maj. Vi kommer att hålla med spelledare och erbjuda ett par äventyr till olika rollspel. Alla som är intresserade av rollspel och vill testa på eller bara spela är välkomna!

Vi hoppas det kommer folk så att vi får fortsatt förtroende och kan utöka rollspelsverksamheten på Dragon’s Lair som idag är en av Stockholms största lokaler med fokus på spel. Det finns ett par bra idéer hur vi kan ta det ett steg vidare men det kräver en bra start.

Så hjärtligen välkomna till rollspelskvällar på Dragon’s Lair!
Var? Kungsholmstorg 8 i Stockholm
När? 21/3 18/4 23/5
Drop-in 18.00-22.00

Det går bra att föranmäla sig till mig eller ställa frågor på johan@boningen.org.

/Mäster Johan
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hm, Dragon's Lair satsar visst på rollspel just nu.

Boningen tredje onsdagen i månaden.
Repetikon andra torsdagen i månaden
Hjältepoäng varje måndag.
:gremsmile:

Nåväl, jag ska försöka komma.
 

Mäster

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
76
Spännande! Målsättningen med evenemanget är att erbjuda möjlighet att testa på rollspel för de som kanske inte gjort det förut.
 
G

Guest

Guest
Spider Jerusalem said:
Samma sak med repetikon.
Tanken är väl den men det har inte börjat annonseras utanför Wrnu än va? Eller är jag som vanligt tusen år efter alla andra... :gremtongue:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det var en trevlig kväll igår.
Vi spelade Dragon Age som är ett lätt och nybörjarvänligt spel som räknas som OSG.

Mäster Johan var en ny bekantskap och en bra SL.
Vi var 6 st spelare: Olav, Hjältepoäng (som numera spelleder på tisdagar, inte måndagar), anth + 3 pers till som jag inte tror är forumiter.

Vi bestämde också att vi ska samarbeta i framtiden på så sätt att vi inte väljer datum som krockar och vi ska ha bättre kontakt med DL så att de annonserar på deras hemsida (Boningen annonseras redan, men inte Repetikon eller Alaria 1318 (hjältepoängs tisdagsspel)).
 

Mäster

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
76
Hejsan!

Nästa gång boningen kör rollspelskväll på Dragon's Lair är 18 april. Om ni är sugna på att vara med och spela något specifikt spel så tar vi gärna emot förslag.

Fokus för kvällen är precis som förra gången att erbjuda möjlighet att testa rollspel för de som inte gjort det förut.
 
Top