Nekromanti [Stockholm] Repetikon XXVII

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,982
Location
Ludvika
Repetikon, på dragons lair den åttonde maj. Drop in-rollspel där alla är välkommna. Jag kommer att spelleda en session av Mutant: År Noll. Äventyret kommer att vara egenskrivet och inte spoila de äventye som följer med spelet.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Ooh, det låter kul! Jag är gärna med och spelar. Pga mkt att göra så väljer jag bort att prova spelleda denna gång.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,982
Location
Ludvika
Kul! Jag kommer att försöka köra hyfsat ''by the book'' just för att speltesta det ordentligt. Även om jag kanske förskapar rollpersoner och arken gör att spara lite tid.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,982
Location
Ludvika
I morgon är det dags! Har vi några fler än Sia och Pjuppe som vet med sig att de kommer?
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Tråkigt nog måste jag anmäla förhinder och kommer inte imorgon, hade råkat dubbelboka med en annan sak som jag måste på :( trist men sånt är livet!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,982
Location
Ludvika
Repetikon XXVII är nu över. Deltagare blev Rymdhamster, Übereil och Pjuppe. Vi speltestade Mutant År Noll.
Eksem said:
Låter skoj! Var det bra? Först hade jag noll pepp för Noll, men ju mer jag hör och ser desto mumsigare verkar det.
hakanlo said:
Hade gärna kommit, men missade hela grejen. My loss.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,982
Location
Ludvika
Svar till Ekaems komentar: Min uppfattning är att M:Å0 är ett indiespel som maskerar sig som ett tradspel för att lura till sig tradspelare och försöka konvertera dem till indiespelare. Typ. Spelets regler så som de är skrivna faller mig inte i smaken (jag tänkte skriva en längre recension under helgen) men jag skulle säga att det är just en smakfråga. Jag kan inte påstå att de är dåliga, bara att de inte passar mig.
Rymdhamster said:
Sen finns det en hel del smaskigt som gör att jag på inget sätt ångrara att jag köpte spelet. Men eet troligaste är att jag kommer viljanspela kampanjen med ett annat regelsystem.
 
Top