Nekromanti [Stockholm] OSR-spel tisdag 16 december

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Det här är jättekort varsel, men imorgon tisdag 16 december kommer det spelas OSR-spel i Midsommarkransen med mig, RasmusL och en snäll icke-forumit. Det är ju väldigt kort varsel, men det vore jättekul om vi kunde få någon eller några till att hänga på.

Vad kommer spelas? Tower of the Stargazer till OSR-klonen Lamentations of the Flame Princess.
När? Cirka kl 17-18 fram till kl 21-22 imorgon 16 december.
Var? Hos en av spelarna i Midsommarkransen.

"När ni satt på värdshuset Trötta Kråkan i den lilla byn Obergurgl råkade ni höra hur två män talade med varandra om ett mystiskt område bland kullarna inte långt bort som ständigt plågas av häftiga blixtstormar. Den ena av de två, en äldre man med en intensiv blick, talade om att ett torn fullt med skatter ryktas finnas mitt i området. De två männen gav sig av mot området nästa morgon och som de ädla äventyrare ni är missade ni givetvis inte den här gyllene chansen att få tag på skatter och följde efter männen, rustade så väl som börsen tillät efter de senaste dagarnas vidlyftiga leverne. Ni tappade snart bort dem i den mörka, snåriga skogen mellan byn och kullarna men det var enkelt att följa blixtarna. Det dröjde inte länge innan ni hamnade framför ett stentorn som reser sig med spikar mot den oroliga himlen. En smal trappa leder upp till en port en bit upp på tornets sida. Ni ser inget spår av de två männen."

Obs! Scener med ett visst mått av obehag kan förekomma.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag hade HEMSKT gärna varit med och dels blivit spelledd av den legendariska barnamördaren men också för att få sitta brevid Rasmus när han spelar OSR.

Tyvärr är det lite för nära inpå.
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Jag har läst modulen ett flertal gånger tyvärr annars lät det intressant.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Rob;n57533 said:
Jag har läst modulen ett flertal gånger tyvärr annars lät det intressant.


Kan du inte lira någon karaktär med insider knowledge eller något då?! :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag hade kul.
kloptok blev av med sin DM-oskuld.
RasmusL blev av med sin OSR-oskuld.
Jag börjar få hybris efter att ha överlevt hur många Raggi-äventyr som helst nu.
 
Top