Nekromanti [Stockholm] Ny spelare sökes till Kutulu - Tatters of the King

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne

Det exklusiva Angelicasällskapets lokaler i centrala london. Här är alla rollpersoner medlemmar, och "klubben" fungerar som nav i kampanjen.

Jag spelleder just nu den utmärkta kampanjen Tatters of the King med två spelgrupper. Just nu svajjar det lite i framför allt den ena, där vi senaste mötet bara hade två pers närvarande av fyra. Då bestämde vi oss för att försöka hitta en femte person.

Kampanjen är mer fokuserad på undersökande och pratande och funderande än på strid och action. Vi slår väldigt sällan några tärningar överhuvudtaget. Det är nog det viktigaste att ha koll på, tror jag, för att passa in i gruppen.

Vi spelar mycket sporadiskt eftersom alla har liv och jobb och familjer och sådant. Nån gång i månaden har varit målsättningen, men den har vi inte lyckats med sådär jättebra. Jag använder Obsidian Portal där jag sammanfattar varje spelmöte, så det går att påminna sig om tidigare möten vid behov.

Systemet vi använder är mitt eget Kutulu, som jag ju tjatat om en del i makarforumet på sistone. Det är lite som Gumshoe fast utan allt det dåliga (=metapoäng, etc).

Det finns bara en plats, så jag kommer att behöva prioritera mellan er, om flera anmäler sig. Det är inte först till kvarn - jag kommer att prioritera helt egoistiskt efter vilka jag känner mest för att spela med, på magkänsla. Folk jag aldrig spelat med och som jag länge velat spela med har förtur.
 

Attachments

Yrvi

Veteran
Joined
27 Jan 2010
Messages
54
Hej Krank! Jag skulle gärna vilja vara med. Skicka gärna PM om du vill ha mer info om vad jag är för filur osv!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag skulle kunna tänka mig vara med, även om jag ser mina chanser att få platsen som ganska små, då jag ju tidigare spelat med dig.
 

HerrBjörk

Veteran
Joined
13 Jun 2016
Messages
28
Hej!
Jag skulle gärna spela (lite beroende på var ni spelar nånstans, med tanke på tågavstängningar i sommar...).
Du känner inte mig, men du känner min fru...
 
Top